Astronautika

astronautika
«HUYGENS» SPREMAN ZA RAZDVAJANJE
Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.yu

Svetkovanje Božićnih blagdana diljem svijeta podrazumijeva zajedništvo i okupljanje, međutim, milijardu i pol kilometara daleko od Zemlje Božićna noć biti će posljednja zajednička noć za američku i evropsku robotičku letjelicu «Cassini-Huygens».

Višegodišnji zajednički let biti će prekinut upravo tijekom Božićne noći, kada će se evropska letjelica («Huygens») odvojiti od američke («Cassini») i nastaviti samostalan let do najvećeg Saturnovag prirodnog satelita Titana, većeg čak i od planeta Pluton i Merkur, gdje će stići 14. siječnja iduće godine.

Znanstvenici s nestrpljenjem očekuju «Huygensov» ulazak u atmosferu Titana, a možda i uspješno spuštanje na samu površinu ovog tajanstvenog svijeta za kojega se pretpostavlja da se nalazi u stanju sličnom Zemlji u trenucima nastanka života na njoj.

U satima i danima koje dolaze očekuju se odgovori na mnoga pitanja koja sada zbunjuju astronome, no isto tako se iz ranijih iskustava može reći kako će nakon «Huygensove» misije najvjerojatnije biti otvoreno još puno novih, ponekad i gotovo nevjerojatnih pitanja.

Saturn, planetu «gospodara prstenova» moguće je kao jednu od najsjajnijih zvijezda vidjeti golim okom tijekom cijele noći na našem nebu, njegov satelit Titan se kao slabašna zvijezdica opaža već i u manjim astronomskim instrumentima.

(decembar 2004.)