Astronautika

Opremljen - Mars Science Laboratory

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.yu

17.12.2004.

NASA-in koordinator za znanstvene misije, Dr. Gasshem Asrar objavio je kako je agencija odabrala osam uređaja koji će predstavljati «znanstvenu diviziju» kojom će se opremiti ambiciozni rover veličine manjeg automobila planiran za slijedeći korak u istraživanju Marsa.

Misija «MSL» će biti lansirana 2009. godine i predstavljati će logičan nastavak istraživanja Marsa nakon sadašnjih rovera «Spirit» i «Opportunity», opremljen Marsu «prilagođenim» instrumentima.

«MSL» će godinama istraživati Mars i dati nam odgovore što se događalo na Marsu tijekom proših vremena, ali i informacije koje će omogućiti pripremu budućih ljudskih misija na Mars, izjavio je Assrad.

Naći će se tu nekoliko kamera za snimanje i analizu terena, mikroskopi, laserski uređaji za ispitivanje materijala, alfa i X-spektrometri, detektori radijacijskih zračenja, plinski kromatograf, maseni spektrometar, kao i uređaji za detekciju organskih oblika života, što je poslije izuzetno uspješnih misija «Viking 1 i 2» iz sredine sedamdesetih godina proteklog stoljeća, prvi pokušaj da se na tom planetu ciljano traži – život.

(decembar 2004.)