Astronautika

SMART 1 – SRAZ SA MJESECOM ZA KRAJ MISIJE

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

4.2.2006.

Europska svemirska agencija (ESA) objavila je jučer da su svi ciljevi postavljeni ispred ove misije ispunjeni i da je vrijeme za njeno okončanje.

smart1_large - Letjelica SMART-1 u orbiti oko Mjeseca

Nakon gotovo tri godine po lansiranju prve Europske misije za istraživanje Mjeseca SMART-1, uspješnom ispitivanju ionskog pogona, višestrukim, zahtjevnim orbitalnim manevrima, letjelica i dalje besprijekorno funkcionira i vrši znanstvena istraživanja Mjeseca.

Zbog zakonitosti nebeske mehanike, negdje tijekom avgusta SMART-1 će udariti negdje oko 37° paralele na južnoj strani Mjeseca, vidljivo sa Zemlje. Ovaj će udar napraviti mali krater na Mjesecu i sa površine podignuti prašinu koja će se Zemaljskim teleskopima pomno analizirati kako bi se doznalo više o njenom sastavu.

U projekt opažanja samog udara letjelice u Mjesečevu površinu ESA je pozvala sve astronome a detaljnije informacije o tom projektu biti će priopćene na jednom od sastanaka ESA-inih znanstvenika krajem februara.

U međuvremenu ESA ustupa dio znanstvenih i telemetrijskih podataka svojim Indijskim i Kineskim kolegama kako bi njihovi aeronautički inženjeri i planeri budućih misija ka Mjesecu iz prve ruke mogli naučiti gradivo upravljanja i kontroliranja zahtjevnih misija izvan Zemljine orbite.

(10.02.2006.)