HOME

am@astronomija.co.yu

 

Sadržaji Astronomije
O Astronomiji
Vesti
 

Sadržaj AM
 

Potražite u AM

 

 ASTRONOMIJA
 
Veća fotografija 138 Kb
 
broj 12
U Astronomiji br. 12 veeeeliko iznenađenje za sve ljubitelje naučne i one druge fantastike.
Specijalan dodatak: Fanzin NOVA. Veća slika 84 kb
Astronomija broj 12  * SMRT OSNOVNE POSADE “DŽEMINI IX”
 

Izvod iz članka
SMRT OSNOVNE POSADE
“DŽEMINI IX”

Steford je bio iznenađen potezima svojih kolega, iznad svega nastojanjem da se vizuelno, bez pomoći instrumenata sleti u tako složenim meterološkim uslovima. Steford je za svaki slučaj usmerio avion u vis, na bezbednu visinu sa koje će pokušati sletanje vođen instrumentima. Drama se međutim nastavljala dole, sa avionom broj 901. Preletevši pistu Si i Beset su nastavili da lete ali ispod oblaka, odakle su još uvek imali vizuelan kontakt sa aerodromom. Tada je Si obavestio kontrolni toranj da ide na novo sletanje, ali sada na drugu pistu, broj 24, sa jugozapadne strane.

Eliot Si: …” Ah …Ovde 901. Okrenuć u ga i ponovo pokušati…Mislim da je to staza dva četiri.”

Kontrolni toranj: “NASA 901 i 907, ovde kontrolni toranj. Povećajte visinu na 3000 (stopa, oko 900 metara prim. G.I.)”. Eliot Si nije odgovorio da je primio ili razumeo ovu poruku, možda i zbog toga što je u vazduhu bilo dva aviona koji su išli na sletanje po različitim procedurama. xxx Kontrolni toranj: “Imate li aerodrom u vidnom polju 01?”

Odgovora nije bilo očigledno zbog toga što su oba pilota shvatila kritičnost situacije u kojoj se nalaze. Si je okrenuo avion ulevo, i nestao iz vidnog polja Steforda i Sernana.Tokomtih dramatičnih trenutaka kontrolni toranj je imao problema u istovremenim komunikacijama sa pilotima dva aviona. U pojedinim trenucima, kontrolori nisu bili svesni svih operacija koje su piloti preduzimali.Avion broj 901 je leteo svega na trideset metara visine, piloti nisu bili svesni gde se pista 24 tačno nalazi. Kada ju je ugledao, Si je okrenuo avion ulevo; uradio je to isuviše naglo, tako da se odjednom iz magle pojavio vrh trospratne zgrade 101 kompanije “Mekdonel” u kojoj je bio njihov brod. Kada je to primetio Si je naglo zaokrenuo u desno, ali prekasno. Desno krilo aviona se zarilo u metalnu krovnu konstrukciju, presekavši je. Usledila je eksplozija rezervoara u desnom krilu, tako da je avion sada čitavom dužinom udario u krov. Usled nastalih oštećenja automatske komande za katapultiranje su bile prekinute, pilotima nije bilo spasa. Dok je avion strugao metal krovne konstrukcije, Beseta je presekao oštar lim koji je probio njegovu kabinu. Usporen usled tarenja o krovnu konstrukciju, još uvek sa levim krilom i njegovim motorom, avion je na trenutak gotovo zastao na ivici krova, posle čega je nosem nadole udario u parkiralište iza zgrade 101. Oba pilota su poginula, dok je četrneast ljudi u zgradi 101 povređeno – niko kritično. Brod “Džemini IX” je ostao neoštećen.

Za to vreme, ne znajući za tragediju ispod oblaka, Steford i Sernan su kružili oko aerodroma čekajući dozvolu sa sletanje. Oni su uspeli da u magli vide vrh zgrade 101, koju su preleteli na bezbednoj visini, ali ne i avion broj 901. Kada su konač no sleteli kontrolni toranj ih je pitao za imena pilota aviona broj 901, posle čega su saznali šta se desilo sa njihovim kolegama.

Autor: Grujica Ivanović
dugogodišnji saradnik časopisa Galaksija i autor knjige Kosmički vremeplov.
Radi kao Inženjer planiranja distributivnih
mreža u jednoj australijskoj kompaniji.
 

 

 
Možete nam pisati i na email adresu   astronomija@astronomija.co.yu ili direktno iz AM!
Pišite nam
Upišite vašu e.mail adresu
Predmet:
   

(jun 2004.)

vrh