Sadržaji Astronomije

komentar
<...Odgovor na komentar

<...Izložba Astronomije

izlozba2.jpg (75491 bytes)

Ja sam taj nastavnik fizike koji je organizovao izložbu Astronomski magazin - Astronomija u svojoj školi.

I ja sam bio taj nastavnik koji je nekoj deci na nekom drugom mestu "uvaljivao" časopis "Čovjek i svemir" ali sam i sam prolazio kroz isti ovaj put kroz koji je prolazio i Aca Filipović. Kad čitam Acin komentar kao da sebe vidim. Mogu Acinom spisku literature i časopisa da dodam još Astronomiju Bjurakanske opservatorije i još neke Sovjetske naučnopopularne časopise koji su se tada nabavljali preko Prosvete ili Jugoslovenske knjige.

Izložbom Astronomski magazin - Astronomija sam želeo da pokrenem astro kampanju za podizanje duha astronomije u Zrenjaninu među decom i omladinom. Želim da mladima povećam krug viđenja, da im proširim sliku sveta, da izađu iz stereotipa koji im nameće škola i društvo.

Mi danas po našim trgovima bronzanim i mermernim likovima slavimo naše ratne pobede i poraze. Tek kada pored somenika naših kraljeva sa mačevima u rukama ili u koricama budu stajali naši najveći umovi i kad nam deca po trgovima budu crtala zvezde postaćemo "nebeski narod"

Volim da kažem da zvezde ništa ne čine za čoveka ako on ne diže pogle prema njima. Pitanja koja čovek sebi pri tom postavlja: "Šta su i kako su nastale zvezde i kako doći do njih?" deluju na njegov um i njegovu evoluciju.

Od starijih ne očekujem mnogo. Retki smo kao "retka zver".

Hvala Aco