Drugi svetovi

Pripremio:
Jovan Stojadinović
chedathedog@yahoo.com

Rad: System Parameters of the Transiting Extrasolar Planet HD 209458b
Autori: Robert A. Wittenmyer, William F. Welsh, Jerome A. Orosz, A. B. Schultz, W. Kinzel, M. Kochte, F. Bruhweiler, D. Bennum, Gregory W. Henry, G. W. Marcy, D. A. Fischer, R. P. Butler, S. S. Vogt
url: http://arxiv.org/abs/astro-ph/0504579

U ovom radu se izvode parametri sistema HD 209458 (prva planeta čiji je tranzit snimljen), korišćenjem modela koji istovremeno fituje podatke dobijene fotometrijskim tranzitom i one dobijene metodom radijalne brzine. Korišćeni su podaci:

- fotometrija: Habla, Mount Laguna opservatorije, Fairborn opservatorije (APT - Automatic Photometric Telescope)
- radijalna brzina: Keck/HIRES

Korišćeni model je odgovarajući za orbitalnu dinamiku sistema, tako da daje jasne i fizički konzistentne rezultate. Dobijeni parametri su bliski ranijim, ali je tačnost poboljšana. Na primer, ograničavajući masu zvezde na 0,93-1,20 mase Sunca, dobija se prečnik planete između 1,26 i 1,42 prečnika Jupitera, i masa između 0,59 i 0,70 mase Jupitera. Može se smanjiti neodređenost uvođenjem novog ograničenja preko zvezdane masa-radijus jednačine, što daje

RPLANETE = 1,35 ± 0,07 RJUPITERA
i
MPLANETE = 0,66 ± 0,04 MJUPITERA

Rezultati potvrđuju da je radijus planete 10-20% veći nego što to predviđaju modeli evolucije planeta, ukazujući na potrebu za dodatnim mehanizmom koji bi usporio sažimanje planete tokom evolucije.

(20.07.2005.)