Astronautika

SEX u svemiru

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju
Baze na Mjesecu u narednim će desetljećima biti mjesto rađanja i umiranja ljudi
Dugotrajni put na Mars neminovno pokreće pitanje sexualnih odnosa među članovima ekspedicije
Sex je jedna od četiriju osnovnih ljudskih potreba (zrak, voda, hrana, sex) neovisno gdje se ljudska vrsta zatekne u svemiru

Pedeset godina nakon početka svemirske ere, mnogobrojnih znanstvenih eksperimenata u svemiru, napokon je došlo vrijeme da se i o ljudskim potrebama astronauta otvoreno razgovara snagom argumenata.

Tijekom proteklih desetljeća bilo je nekoliko sumnjivih izvještaja koji su ukazivali na tajne seksualne eksperimente koje su provodili i američki i ruski astronauti. Službeno, još se nitko naše vrste nije seksao u svemiru!

Ipak dolazi vrijeme ozbiljnih planiranja dugotrajnih misija k Marsu i stalnih baza na Mjesecu u kojima će astronauti provoditi godine svog života. Kroz nekoliko desetljeća dogoditi će se i začeće (rođenje) prvog ljudskog bića izvan Zemljine kugle. Kako će se ponašati ljudski embrio, postoji li mogućnost oštećenja ili pak mogućnost da tako začeta beba poprimi neke zasad nepoznate osobine – predmet je bioloških, teorijskih, moralnih, teoloških, socioloških i raznih drugih rasprava. Nesumljivo je kako je seks ljudska potreba i usađeni nagon za očuvanje vrste.

Astronauti su profesionalci svojeg zanata, obučeni i istrenirani da svoj posao odrade - profesionalno. S te strane Dr. Jason Kring profesor na Embry-Riddle Aeronautical University na Floridi kaže kako je astronautima seks potreba, baš poput vode, hrane i zraka. Iz seksologije znamo kako je sex (ovdje raščlanjujemo "goli sex" od vođenja ljubavi dvoje ljudi koji se vole i poštuju!) izuzetna stvar koja nas opušta, relaksira, nakon koje se osjećamo bolje, a dokazan je i pozitivni zdravstveni pa tako i psihološki učinak na ljude.

Mješovite, muško-ženske posade na putu k Marsu zasigurno će doći u situaciju kada će dvoje ili više ljudi biti seksualno aktivni. Potencijalna ljubomora, svađe i stresovi realnost su takvih misija. Službena negacija sexa u svemiru puko je "mazanje" očiju pred očiglednim problemom.

Stručnjacima pri planiranju dugotrajnih svemirskih misija u svemirskim agencijama diljem svijeta jasno je kako ne mogu samo zatvoriti oči pred ovim izazovom. Svemirski brodovi i baze morati će biti opremljeni prostorom za privatnost parova. Iako je na prvi pogled, tijekom trajanja misije, moralno dvojbena sexualna veza dvoje ljudi koji nisu u "vezi", a da bi se astronautkinje i astronauti pri povratku na Zemlju vratili svojim "starim" obiteljima, riječ je o realnosti utemeljenoj na prostoru, vremenu i prilikama u kojima se ljudi nađu. Ovakav tip sexualne veze nije novost! Poznati su tkz "ekspedicijski brakovi" od prije nekoliko stoljeća prilikom osvajanja južnog Zemljinog pola. Po povratku ljudi bi se vratili svojim ranijim vezama. Slične se stvari i danas događaju!

Tjelesne izlučevine i tekućine (znoj, sperma, krv) kao i pomicanje dvoje ljudi pri "proceduri spajanja ljudi" (kako su Rusi službeno nazvali sexulane odnose) te nagli skokovi i padovi krvnog pritiska ozbiljan su problem u uvjetima bestežinskog stanja. Eksperimenti izvođeni između parova u vezi ili braku u uvjetima nulte gravitacije provođeni su specijalnim avionima koji pri posebnoj trajektoriji leta simuliraju bestežinsko stanje u trajanju od nekoliko minuta pokazali su kako sex u svemiru nije baš tako naivna aktivnost.
Poznato je kako boravak u bestežinskom stanju negativno utječe na koštani i krvožilni sustav astronauta. Mogućnost da se pri sexualnom odnosu na putu za Mars začne dijete dovela bi do mnogih pitanja na koje sada niti ne naslućujemo odgovor.

Sigurno je samo jedno, sex u svemiru ozbiljna je stvar i krajnje je vrijeme da ga se demistificira i kvalitetnim znanstvenim istraživanjem odvoji od ispraznih moralno-teoloških nebuloza zbog kojih ni danas, na pragu čovjekova preseljenja na druge svijetove nemamo gotovo nijedan suvisli (službeni, javno dostupni) znanstveni rad koji bi dao odgovore na pitanja o četvrtoj osnovnoj ljudskoj potrebi– zrak, voda, hrana i sex.

(17.07.2008.)

Komentari

21.07.2008.

\"...ispraznih moralno-teoloških nebuloza...\"

Zbog ove kvalifikacije, autor clanka bi u nekim verskim sredinama bio u najmanju ruku satanizovan, da ne kazem lincovan. Kako onda zamisljate da covek ode na druge svetove, kad ne mozemo ni verske ratove na Zemlji da sprecimo...?

Inace se POTPUNO slazem sa autorom, i navedenom kvalifikacijom.

Rapaic Rajko