Instrumenti

VELIKI «NESVRSTANI» TELESKOP
Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.yu
Gadafi
Moamer el Gadafi, libijski predsjednik i ljubitelj astronomije

Libijski predsjednik, Moamer el Gadafi, inače zaljubljenik u astronomiju inicirao je početak izgradnje velikog, suvremenog dvo-metarskog Libijskog teleskopa duboko u postinji, na neimenovanom brdu visine 2200 metara, na krajnjem jugu zemlje, objavio je Francuski astronomski časopis «Ciel et Espace» u ovogodišnjem januarskom izdanju.

Čisti zrak, minimalne turbulencije amosfere i nepostojanje ikakovog izvora umjetne rasvjete stotinama kilometara uokolo omogućiti će tom dvometarkom oku izuzetno «oštar» pogled na svemirska prostranstva.

U cijelosti robotizirani teleskop nalaziti će se u klimatiziranoj i presuriziranoj zgradi kako bi se očuvala osjetliva oprema od vanjskih utjecaja.

Izgradnja kompleksa opservatorije uključuje i infrastrukturu za znanstvenike, nekoliko metereoloških stanica unaokolo opservatorija, kao i nekoliko manjih teleskopa.
Posao izgradnje i opreme tog budućeg najvećeg libijskog astronomskog kompleksa povjerena je Francuskom koncernu «Sagem», po cijeni od 10 milijuna eura.

Čileanska robotizirana opservatorija
Novi libijski teleskop biti ce generacijski ekvivalent najmodernijim svjetskim teleskopima poput divova na LA Silla, Čile.
Fotografija sa ljubaznošću A. BEDALOV

Vjeruje se da će kompleks biti operativan već slijedeće godine.

Kupole
Hoce li novi libijski astronomski paviljon omogucavati i razmjenu i boravak studenata?

15.01.2005.