Razno

avanture
Potraga za planetama

Zadnjih par mjeseci se počelo šuškati da su po gradu Zagrebu postavljeni planeti Sunčevog sustava, čiji omjeri međusobnih udaljenosti i veličina odgovaraju onima u stvarnosti. "Polazna točka" je skulptura nazvana "Prizemljeno Sunce", čiji ju je autor Kožarić nakon raznih peripetija, počevši još od 1971.g. napokon 1994.g. trajno smjestio u Bogovićevu ulicu u samom centru Zagreba.

Sunce,
Veća 111 Kb

Glasine su pocele kružiti, a sa njima i potraga za planetima..

Društvo koje se prvo dalo u potragu na žalost nije znalo za projekt "Nine views" autora Dawora Preisa koji je "iskoristio" Kožarićevo Sunce da bi prizemljio i ostale planete u njihovim pravim omjerima. U neku ruku, tu je i bila draz otkrivanja planeta hodajući po gradu poput starih astronoma koji su vrebali primitivnim teleskopima po nebu. Oni nadobudni su crtali po planu grada i njime oboružani krenuli u pohod. Na taj način je jedan sudionik rasprave na internet forumu samostalno "otkrio" Mars!

Veliki je izazov pronaći planete, budući da su se lokacije znale tek približno pa bi onaj tko je prvi puta tražio morao širom otvoriti oči. U međuvremenu je otkrivena i "tajna" projekta - web stranica autora "Nine views-a" (http://www.daworp.com/images/nine/index.htm) sa opisom ideje i adresama na kojima se mogu pronaći planeti, kao i devet komentara (views-a?) kritičara na taj projekt.

Preis je postavio planete na neobičnim mjestima u gradu kako bi natjerao gledatelja da traži planete na lokacijama koje bi inače uglavnom ignorirao.

Na snimku vidimo
otkrivače Sunca
Vida Nikolića i Maria Pallua

Sunce je ponađeno, Veći snimak 161 Kb
Rasprava, veća 122 Kb

Mala ekspedicija naseg drustva, AD Infinitum, je nakon otkrića Sunca u centru Zagreba dobila inspiraciju za dugotrajne astronomske rasprave u obliznjoj pivnici. A tko zna sto se sve moze otkriti u drugim kvartovima..

U sledećem broju: gde je Merkur?

(12.03.2005.)