instrumenti
PRVI KANFANARSKI ŠKOLSKI TELESKOP
– «Sky-Watcher» 130 / 900 na EQ – 2.
ASTRONOMSKA UDRUGA VIDULINI
Dvigradska 3, Kanfanar 52352, Istra, HR
www.vidulini-astro.hr
marino@vidulini-astro.hr

Teleskop je kod Riječke tvrtke «Optimus» (www.hinet.hr/oi-optimus/), vlasnika Zlatka Cignja (iskusnog poznavatelje i samograditelja teleskopa u Republici Hrvatskoj) kupila O.Š «Petra Studenca» iz Kanfanara, centralna Istra, za nastavne i izvannastavne potrebe i programe.

specijalno za:
www.astronomija.co.yu
Prve su kritike na kvalitetu teleskopa jako povoljne.

Ujedno je to prvi astronomski instrument kupljen u toj školi, a nadamo se da stvar neće stati samo na tome.

1309EQ2

Kao vanjski suradnik spomenute škole, u nedjelju 11.05.2003. godine u kasnim večernjim satima preuzeo sam od Zlatka u Rijeci teleskop i dopremio ga u Viduline, kraj Kanfanara.

Sastavljen je sutradan navečer i odmah doživio svoje "prvo svijetlo" – Mjesec, Jupiter, Saturn..

Utorak i srijedu proveo je kao "inventar" u školskoj zbornici, a 16. svibnja (četvrtak/petak) smo ga izvukli za potrebe promatranja pomrčine Mjeseca, pogledali planete, nekoliko M objekata..

Prve su kritike na kvalitetu teleskopa jako povoljne.

Radi se o reflektoru Newtonova tipa sa visokokvalitetnim paraboličnim zrcalom promjera 130mm, žarišne daljine 900 mm, (f-7), porijeklom iz Kine (www.skywatchertelescope.net/1309EQ2.html).

Dolazi u paketu sa aluminijskim tripodom, montažom EQ 2 ugodne crne mat boje, i nebeskoplavim tubusom, dva «Super okulara» od 20 i 10 mm koji na 900 mm žarišne duljine daju 45, odnosno 90X povećanja, setom alata, uputama za sastavljanje i rukovanje, tehničkim podacima.. pažljivo zapakirano u najlonske zračne jastučiće i nekoliko kartonskih kutija, sve složeno u povećoj kartonskoj kutiji. Jedinu zamjerku upućujemo neozbiljnom «tražiocu» 5x24, koji nije dorastao svojoj ulozi (usput, još mu je ugrađen i «buflle» koji efektivni otvor objektiva smanjuje na nekih 15mm?) i već smo ga zamijenili sa polovinom starog ruskog dalekozora 6x30.

Ispred moje kuće

Najviše će ga koristiti mladi školski astronomi, članovi "AUV", za noćna promatranja i fotografiranja planeta, deep sky objekata, kao i za promatranja sunca i bilježenje sunčeve aktivnosti.

Postoje i «glasna razmišljanja» da se sa njime dnevno fotografira sunce te se tako dobiveni podaci koriste na našim web stranicama u smislu informiranja javnosti o stanju sunčeve aktivnosti, procjene UV zračenja i drugo. Ujedno bi to bila i radnja jednome od polaznika školske astronomske sekcije za astronomska takmičenja dogodine.

Upravo smo krenuli i u potragu za web kamerom (sa obveznim ccd čipom) koju ćemo uz pomoć posebnog adaptera «uključiti» u optiku teleskopa. Motorizacija je u razmatranju.

POMRCINA MJESECA 160503 01, novi Sky-watcheri 130/900 (skola Kanfanar) i 114/900 (clan AUV - Patrik Modrusan) na promatranju pomrcine Mjeseca 16. svibnja 2003.

Postoje naznake da bi (AUV) na korištenje mogli dobiti polovni laptop, tada bi ovaj teleskop postao prava mala pokretna zvjezdarnica, čije će mogućnosti (bar prema viđenom u posljednjih par godina) biti gotovo jednake najvećim svjetskim teleskopima u sedamdesetim godinama proteklog tisućljeća!

Iskustvo koje ćemo pritom sakupiti dobro će doći u osmišljavanju opreme, instrumenata i logistike za «Zvjezdarnicu Vidulini» koja se gradi nedaleko Kanfanara, u Vidulinima.

Vrijedan i robustan instrument, lagan za transport i korištenje, izuzetno prihvatljive cijene (cca 360 EUR), sa kojim se može uploviti u "teleskopiranje".

Zasada je dogovoreno da po tjedan ili dva dana, boravi na «privremenom radu» kod nekog od naših mladih astronoma, trenutno je udomljen kod Ane Galant, gdje je zamijenio MTO 1100A.

Krajem svibnja putuje na promatranje prstenaste pomrčine sunca.

Na našim promatranjima tijekom vikenda biti će obvezan rekvizit.

Vedre i tamne noći!