Vesti

HOKING ODLAZI U PENZIJU

Vaši komentari

Kliknite na ilustraciju
Stiven Hoking

Najpopularniji živi naučnik, Stiven Hoking, sledeće godine odlazi u penziju. Po propisima Univerziteta u Kembridžu, na kome Hoking radi, službena lica odlaze u penziju na kraju akademske godine u kojoj pune 67 godina. Profesor Hoking će taj uslov da ispuni 8. janura 2009. Međutim, sa kembričkog univerziteta je stigla i vest da bi Hoking mogao da nastavi svoj rad kao emeritus, tj. kao profesor u penziji.

Hoking je rođen u Oksfordu, 8. januara 1942. godine tačno na dan kada je 300 godina ranije umro Galileo Galilej. U Kembridžu predaje na katedri koju je nekada držao sam Isak Njutn.

Hoking je poznat po svojim radovima o crnim rupama i prirodi vremena. Njegove knjiga „Kratka istorija vremena“, doživela je izvanredan uspeh i proslavila ga u najširem krugu čitalačke publike. Njegovi uspesi zadivljuju posebno u svetlu činjenice da je vrlo rano, još u studentsko doba oboleo od teške progresivne bolesti koja ga je dovela do gotovo potpune nepokretnosti. Ipak, svoj 65-ti rođendan je proslavio letom u avionu koji je simulirao nultu gravitaciju čime je želeo da skrene pažnju javnosti na svemirska putovanja. "Mislim da ljudska rasa nema budućnosti ukoliko ne ode u svemir. Želim da ohrabrim javni interes za svemir" rekao je on.

(12.11.2008.)