biografije
Aleksandar Tomić

Aleksandar TOMIĆ, astrofizičar iz Beograda, rodom iz Hrvatske. Diplomirao fiziku i astronomiju na PMF-u u Beogradu.  Objavio dva udzbenika, jednu monografiju, jedan patent i stotinak što naučnih i stručnih radova iz oblasti: atomski sudarni procesi, optika, fizika Sunca, eferemidska astronimija, praktična astofizika, istorija i filozofija nastave fizike i astronomije.

Profesionalni rad Aleksandra Tomića vezan je za više beogradskih gimnazija i, pre svega, za Astronomsko društvo "Ruđer Bošković" u kome tokom proteklih decenija obavlja niz najvažnijih funkcija.

Jedna od pasija g. Tomića je istraživanje života i dela Ruđera Boškovića. Ovo istraživanje traje više od 30 godina. Napisao je o Boškoviću sledeće radove:

- Ruđer Bošković i otkriće Urana -1986, VASIONA, XXXIV, Br. 1-2, str. 6-8,
- Aktuelnost Boškovićeve “Teorije prirodne filozofije” u svetlu jedne fenomenološke analogije u savremenoj fizici - 1991, ANALI zavoda za povijesne znanosti HAZU, Dubrovnik, XXIX, str. 129-136,
- Curva virium Boscovichiana / Boškovićev zakon sila - 2002, Publikacije Astronomske opservatorije u Beogradu, No 72, str. 153-155.
-Lex unica virium in natura – Ruđera Boškovića - (rekonstruisano je Boškovićevo izvođenje jedinstvenog zakona sila), 2003, SFIN, (časopis Instituta za fiziku u Beogradu, u štampi).
-Ruđer Bošković i čestično talasni dualizam, primljeno u časopisu FLOGISTON, koji izlazi u Beogradu.

(2004.)