SDNF

Razno
SF

sf vesti
Vesti Srpskog društva za naučnu fantastiku
www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/8396/

11. 4. 2004.

Cenjeni ,

evo vesti iz naučne fantastike za Uskrs, 11. april 2004.

(1) Vidite, april je, nekoliko časopisa....

Veća 58 k

bi trebalo sad da se pojave sa novim brojem, a da li će, to još ne znamo. Zasad je to magazinsko "strašno sudilište" uspešno prošla samo "Planeta", svojim brojem 7, čiju naslovnu stranicu vam donosimo. U gornjem levom uglu, nekako baš uz sam naslov, pojavila se, gle, jedna veoma interesantna reč, štampana uspravno. Vidite je. Inače na naslovnoj strani je jedno veliko izduženo lice našminkano u zeleno, sa šljaštećim mestima ("šljokicama"?), ne znamo zašto. Na toj istoj strani se vide još dve interesantne stvari. Prvo, vrlo lep amblem Srpske akademije nauka (donosimo vam i to), a drugo, naslov ćirilicom o SANU kao kući srpske pameti, s tim što likovno rešenje te ćirilice ima problem, jer, kad se u ćirilici slovo "p" stilizuje tako, onda ono slovo koje vidimo dva mesta posle toga mora da se shvati kao "t", dakle, strogo uzev, tu piše "kuća srpske pateti".

(2) Bivša žena bivšeg američkog predsednika,

sadašnja senatorka, Hilari Klinton, morala je vrlo ozbiqno da porazgovara sa nekim mormonima zato što se ispostavilo da su oni posmrtno pokrstili u svoju veru, mormonsku, oko 400.000.000 (četiri stotine miliona) mrtvih Amerikanaca. Oni sistematski prikupljaju informacije o svakom ko umre, i onda obave ceremoniju, s tim što jedan živ mormon odgovara na pitanja i izrekne reči pristanka, u ime mrtvog gra|anina.

Pažnja srpski hororisti! Ovde ima posla za vas.

(3) NASA planira da kotrlja ona dva robotića....

na Marsu još nekoliko meseci, dokle god bude ikako iole moguće, iako su već ostarili i počinju da poboljevaju. Predlažemo da se "rover Spirit" odsad zove "Bolani Dojčin".

(4) Navodno je ustanovljeno da se ....

magnetni polaritet Zemlje (što znači, gde je severni a gde južni magnetni pol) menja u dugim, ali nepravilnim i nepredvidivim intervalima, koji traju izme|u 20.000 i 50.000.000 godina. Poslednji takav preokret Zemljinog magnetizma bio je, kažu, pre oko 780.000 godina. Novo otkriće sastoji se u tome da se taj preokret ne dogodi "u sekundi", nego potraje oko 7.000 (sedam hiljada) godina: Zemljino objedinjeno (ujedinjeno) magnetno pojle počne da popušta, bude sve slabije, onda nestane, ali na površini se tada osećaju mnoga manja, mnogo slabija, lokalna magnetna polja koja imaju svako svoj centar (to je multicentričnost), a onda počne da se uspostavlja novo, prevrnuto, jako polje, koje na kraju preovlada i objedini celu planetu u jednu magnetnu celinu; a sve to zbog strujanja rastopljenog gvožđa dole duboko unutra.

(5) U jednom nedavnom....

(27. mart 2004) broju magazina "Nju sajentist" (engl. New Scientist), na str. 32-35 postoji članak u kome se govori o mogućem postojanju jedne prilično fantastične pojave u kvantnoj fizici, koja bi se zvala (ako postoji) "upetljavanje" čestica (engl. entanglement of particles). Navodno, ako su se dve čestice sudarile, i razišle, posle toga sudbina jedne zavisiće još izvesno vreme u nekoj maloj meri od sudbine druge, bez obzira na brzinu svetlosti – otprilike (ako smo dobro shvatili) kao u slavnom i veličanstvenom, misterioznom i nepojamnom, EPR (Ajnštajn-Podolski-Rozen) eksperimentu. Ali to nije sve. Navodno postoji i "entenglment" TRENUTAKA u vremenu, naime, ako vi izmerite polaritet nekog fotona, i ako malo kasnije opet izmerite polaritet tog istog fotona, rezultat onog RANIJEG merenja zavisiće u nekoj maloj meri od rezultata onoj kasnijeg!

Ako ovo bude jednog dana i dokazano, čitav svet nauke, a posebno kvantne fizike, će time biti dodatno re-mistifikovan.

Pozdrav (hrišćanima: Vaistinu voskrese!) iz SDNF.