Zanimljivosti

vesti čitalaca
oktobar 2006.

HOKING SNIMA 3D FILM

15.10.2006.

Britanski naučnik Stiven Hoking pojaviće se u jednom trodimenzionalnom filmu posvećenom nastanku univerzuma, piše "Sandej tajms".

Film pod nazivom "Beyond the Horizon" (Iza horizonta) treba da objasni neke složene teorije koje zastupaju Hoking i njegove kolege fizičari, uključujući toeriju da svemir ima 11 dimenzija.

Tu će biti reči i o teoriji o velikom prasku, prvobitnoj eksploziji iz koje je, kako se veruje, nastao univerzum.

Junaci filma koji će biti snimljen u tehnici 3D, biće Hoking i novinarka "Tajmsa" Olivija koja vodi rubriku o religiji. S Hokingom će stupiti u kontakt da bi joj objasnio teoriju relativiteta Alberta Ajnštajna.

Projekat "Iza horizonta" tek je u početnoj fazi, precizira "Sandej tajms". S Hokingom saradjuje Leonard Mlodinou, jedan od scenarista naučnofantastične TV serije "Zvezdane staze".

Stiven Hoking će snimiti i audio traku u kojoj objašnjava osnove kosmologije.

Naučnik star 64 godine, oboleo od teške neuromotorne bolesti zbog koje je skoro potpuno nepokretan, vezan je za invalidska kolica, a s okolinom komunicira pomoću kompjutera i sintisajzera za glas.

Miroslav Antić

VREMENSKA KAPSULA

15.10.2006.

kapsula.jpg (48103 bytes)

Poznati internet servis Yahoo od juče prikuplja priloge korisnika interneta iz celog sveta za vremensku kapsulu koju namerava da pošalje u svemir.

Vremenske kapsule su drevni način komuniciranja sa ljudima u budućnosti, ili sa inteligentnim bićima u drugim delovima svemira, a obično sadrže najrazličitije podatke o civilizaciji u datom trenutku. Ideja se pojavila još u drevnoj Mesopotamiji. U novije vreme, sedamdesetih godina, astronom Karl Segan pripremio je dve vremenske kapsule, koje sada lete negde duboko u svemiru, na svemirskim sondama Vojadžer. Internet kompanija Yahoo dizajnirala je savremeni sajt na kome svako može da ostavi svoje poruke, slike, video i tonske zapise. Svi prilozi prikupljeni do 25. oktobra biće digitalizovani, a zatim laserskim svetlom poslati u svemir, sa vrha takozvane Piramide sunca, u Teotihuakanu, nedaleko od Meksiko sitija. Kopija kapsule biće predata na čuvanje muzejskoj organizaciji Smitsonijan, u Vašingtonu.

Ali, čak ako ne želite da prilažete bilo šta za sliku naše civilizacije u ovom trenutku, vredi da posetite Yahoo-ov neobični sajt. Kada ga otvorite videćete kuglu sastavljenu od prvih stranica priloga, koja se neprestano okreće. Svaki od kvadratića je istovremeno link za ono što su ljudi priložili. Oko kugle okreće se zvezda od naziva pojedinačnih rubrika: nada, vi, ljubav, gnev, veselje, tuga, vera, lepota, prošlost i sadašnjost.

Internetska vremenska kapsula delo je umetnika Džonatana Harisa