AM Home

Zanimljivosti

pravda

Nacista brisan sa Meseca

Grupa naučnika iz više zemalja, zadužena za davanje imena geografskim oblicima na nebeskim telima, predložila je Međunarodnoj astronomskoj uniji (IAU) da promeni ime jednom Mesečevom krateru, velikom šest kilometara, a nazvanom prema nemačkom lekaru dr Hansu Epingeru.

Naučnici su utvrdili da je dr Hans Epinger za vreme Drugog svetskog rata izvodio eksperimente na Ciganima zatočenim u nacističkom koncentracionom logoru Dahau i smatraju da zbog toga ne može da "uživa počasti na Mesecu". Dr Epinger je žednim Ciganima prvo davao da piju jedino čistu morsku vodu, a zatim im je, da bi ugasili žeđ, opet davao morsku vodu ali u kojoj je ukus soli bio kamufliran hemijskim sredstvima. Prema zapisanim izjavama očevidaca Cigani su bili toliko dehidrirali da su lizali pod posle čišćenja, samo da bi došli do koje kapi vode bez soli, a umirali su u jakim bolovima u roku od šest do 12 dana.

Epinger je rođen u Pragu 1879. godine, izvesno vreme bio je Staljinov lični lekar, a zatim profesor na univezritetima u Frajburgu, Kelnu i Beču. Epinger se ubio septembra 1946. godine, mesec dana pre nego što je trebalo da se pojavi na suđenju nacističkim ratnim zločincima u Nirnbergu. Prema nekrologu objavljenom u Njujork Tajmsu, Epinger se ubio ispivši otrov.

SrP