Astronomski magazin

Gospodon Patrick Chevalley ljubazno je odgovorino na nekoliko nasih pitanja o svom popularnom astronomskom programu.
AM:   Gospodine Chevalley, kako ste dosli na ideju da pravite program Sky Chart?
PC:    Rana istorija ovog programa pocinje 1984. godine kada sam napravio prvi program za prikazivanje karti.
U osnovi to je bio program za automatsko skiciranje pozicija kometa na karti. Katalog zvezda koji se koristio u tom programu bio je HD (220'000 zvezda), fantastican katalog za ono vreme kada smo radili sa desketom od 360K!
Krajem 1997. promenio sam svoj PC i poceo da pravim program za Windows. Prva verzija je bila jednostavna, ali dodavao sam jednu po jednu novu mogucnost svake oblacne noci.
Sada kada program postaje popularan poseban trud ulazem u popravljanje interfejsa, a zelim i da program ucinim lakim za rad.
AM:   Zasto ste odlucili da program bude besplatan?
PC:    Za mene to je jasno od samog pocetka. Ne mogu da zamislim da mi neko placa za moj hobi jer to onda vise ne bi bio hobi.
AM:   Imate li novih planova?
PC:    Ovaj program jos nije zavrsen i ja imam dugi spisak elemenata koje zelim da ugradim u njega. Nadam se da ce sledeci dodatak biti teleskopska kontrola.
Drugi projekat je program za pracenje binarnih zvezda slicno kao program za promenljive zvezde.
Takodje imam program koji pomaze koriscenje web kamere u astronomiji. Svidja mi se ta jeftina CCD kamera; ona lako prosiruje mogucnosti svakog teleskopa.
AM:   Na kraju jedno populatno pitanje. Koliko su Zvezdane staze popularne u Francuskoj?
PC:    Verovatno su popularne; takodje i u Svajcarskoj, ali ja nisam nikad video ni jednu epizodu. Ja ukljucujem TV dva ili tri puta godisnje i to uglavnom zbog opere.
AM:    Puno vam hvala