Asteroidi

kosmonautika
Amater otkrio najbrže rotirajući asteroid

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju
Jedan iz mnoštva asteroida

Britanski astronom neprofesionalac Richard Miles otkrio je najbrže rotirajući asteroid dosad. Radi se o objektu veličine 12 x 24 m koji spada u kategoriju NEO (Near Earth Objekt) objekata, a oko svoje osi se okrene za svega 42,7 s. Otkriće je učinjeno 29. aprila, nakon dopunskih mjerenja ono je potvrđeno a 22. maja Međunarodna astronomska unija (IAU) novootkrivenom objektu daje privremeni naziv 2008HJ.

Za ovo otkriće dugogodišnji astronom Richard Miles (56) nije morao napustiti udobnu fotelju svog doma u Dorsetu (Velika Britanija) već je putem interneta upravljao robotičkim teleskopom sa Australian Faulkes Telescope South Observatory smještenom u dalekoj Australiji.

Faulkes telescope project dizajniran je za znanstvena istraživanja astronoma profesionalaca, ali i za istraživanja učenika i studenata putem interneta. Dvadeset pet tonski teleskop promjera zrcala od 2 metra svake je noći na četiri sata slobodan za snimanja astronoma diljem svijeta.

Prema riječima direktora Faulkes telescope project-a, Dr. Paula Roche, ovakva otkrića primjer su vrijednih znanstvenih rezultata i dostupnosti vrhunske tehnologije astronomima neprofesionalcima.

(28.05.2008.)