AM Home

Potraga za kometom Kudo-Fujikawa

KOMETE U AM

Zagreb
petak 20.12.2002 19:25

(BTW, Cmrok je jedna, hmm, livada u Zagrebu, od centra prema Sljemenu manje od 5 min vožnje, ali nema puno zgrada okolo, više su kuæe i okolo šuma)

Upravo sam se vratio sa Cmroka. Htio sam pogledati komet (Kudo-Fujikawa), ali uzalud. Tražio sam skoro sat vremena... al ne komet, nego Herkula! I nisam uopæe skužio di je! Naravno, nikakvu kartu nisam imao sa sobom jer "kaj æe meni karta, Vegu æu vidit sigurno, a tam pokraj je i Herkul, to budem 100% skužio".. naravno, Vegu sam skužio, ali Herkul.. nema šaaaanse.

Stalno sam mislio da je negdje blizu horizonta, tj. "ispod" Vege, a tek sad kužim da nije ispod nego desno. Nodobro. Al Cmrok je tak i onak shugav za promatranje, svjetla posvuda, auti, kaos. Dobro je jedino ako se promatra u smjeru Mirogoja, dakle cca prema istoku. Tak da ak æemo ubuduæe radit promatranja, bolje je otiæi na Jarun na nasip s kojeg smo promatrali konjunkcije.

Inaèe, 15x70 je stvarno okej, može se izoštrit, sve super. Znatno je bolji od Tasca 8x56 u ovakvim uvjetima, ali to je pretpostavljam zbog razlike u exit pupilu. Na Cmroku je previše smetalo svjetlo, pa mi se oèi sigurno nisu mogle raširiti na svih 7mm koliki je exit pupil kod Tasca (15x70 ima 4.6mm), tako da se gubila svjetlost. Našao sam double cluster, to je nešto strašno.. sa 8x56 se jedva vidio, Oberwerk je bio nešto bolji, ali sve je to vrlo jadno. Buduæi da je dotièni bio u zenitu, pretpostavljam da u takvim uvjetima ne bi ni komet mogao vidjeti. BTW, sad mi vrag nije dao mira, pa sam ga (komet, jel) probao ugledati sa balkona. Našao sam pravo mjesto, ali ništa od kometa. Rasvjeta sa ulice mi tuèe direktno na balkon, pa nije ni èudo. U svakom sluèaju, meni je savjest mirna, ja sam probao ;)

BTW, danas u 22h po nasem vremenu pocinje okultacija Ia by Europa... (Ia? Ioa? Kak se kaze? Ija?)

Boris

Novi Sad
subota 21.12.2002 12:38

Isti sluèaj i kod mene sinoæ, kao da smo bili zajedno u potrazi za kometom... Ja sam odšetao jedno 2 km od kuæe, prema zapadu, kako bih eliminisao ulièna svetla iz pravca severozapada. Naravno da sam krenuo bez mape, "naoružan" istom logikom: "Vegu æu lako naæi, a Herkul je odmah tu..." Dvogled 20x60 nikako nije mogao da ulovi Herkula... Doduše, nebo je bilo osvetljeno (bojim se da ni dvocifren broj kilometara ka zapadu ne bi pomogao)... Onda je i Mesec poèeo da zeza, pa sam se "bez plena" vratio kuæi da se grudvam sa klincima koji su veæ poèeli da uživaju u zimskom raspustu... Ne znam šta rade "kometaši": Aca, Igor, Behaudin, Guciæ, ali što reèe Boris: ja sam bar probao (i opet æu!). Oèigledno da moram ranije izaæi napolje, odmah u sumrak, iz dvadesetak razloga, od kojih su najvažniji: a) Herkul je viši nad horizontom i b) Mesec sve kasnije izlazi...

Vedro nebo... ( puno kometa ) želi Vam
Dragan
Pozdrav iz Novog Sada...

Skoplje
nedelja 22.12.2002 10:10
Dok ste vi pokušavali da je vidite mi smo pokušali da je slikamo. U èetvratak smo bili kad našeg prijatelja Zokija pekara koji ima lepu terasicu u periferonm naselju i gde je sever pristojno èist. Moram priznati da sam èoveku potrošio po kile tonera da bi izprintao kartu na kojoj se vidi put komete.:-)))

I otišli ja, Emin i Zoki  na terasicu postavili Teleskop sa "cirka" useveravanjem (pa ljudi shvatite da je bilo previše hladno i nije mi se diralo ništa metalno duže nego što je trebalo). Prvo smo imali problema da Lociramo Herkula ali smo mislili da kada padne mrak videæe se bez problema. I od celog trapeza u Herkulu videli smo samo dve a treæu gde je trebala biti kometa jedva samo perifernim vidom. Džhaba sam se muèio da dvogledom naðem kometu nije mi uspelo. Pokušao sam i teleskopom nije mi išlo, a ni Emin nije imao više sreæe. No rešio sam da je bar ustrelim foto objektivom. Slikali smo sa FUJI 1600ASA sa objektivima od 135mm, 200 mm, 400 mm, i 2x135 mm sa ekspozicijama u inervalu od 5-10 min.

I sad se pitate gde su slike. Slike bi ste veæ videli da mi nije riknuo kompjuter i sve što sam imao izgubi sam nepovratno, pa i vaše mail aderse i molim vas da mi pišete da bih vas ponovo uneo u mail u moj adresar. Zato sam dao da mi se skeniraju slike kod jednog prijatelja koji pak ima previše privatog posla tako da se nadam da æu tek sutra da dobijem slike i ako na njima ima traga od komete poslaæu da je i vi vidite (barem na slici).:-))))

U stvari moguæe je da smo potpuno pogrešili sa lokacijom zvezde gde se nalazi kometa (u shta sumnjam:-)))) ) i ako se to (sluèajno) desilo ništa od slika, drugi put.

Pozdrav i svi sa kojima sam se dopisivao neka mi pošalju mail.

Please!!!!!!!!!