Koimete

tempel 1
Kako snimiti kometu

Boris Štromar
boris.stromar@gmail.com

Što se tiče fotografiranja komete - najbolje bi bilo snimati SLR ili DSLR aparatima kroz neki teleobjektiv (135mm ili 200mm) na osjetljivosti ISO 400 ili 800. Aparat bi trebao biti montiran paralelno sa teleskopom na ekvatorijalnoj montaži koja je dobro rektificirana (namještena na sjever).

Ekspozicije neka budu između 5 i 15 minuta na f/4. Montaža ne mora biti motorizirana, ali tada je potrebno pažljivo raditi ručno praćenje ciljajući neku zvijezdu kroz okular teleskopa. U tom slučaju je možda bolje skroz otvoriti otvor objektiva (f/2.8 ili koliko se već može) kako bi vremena eksponiranja bila kraća. Po mogućnosti treba fotografirati objektivima fiksnih žarišnih duljina zbog veće svjetlosne moći, ali naravno ne treba se ustručavati probati i nekim zoom objektivom ako nema bolje alternative.

U slučaju da komet nakon udara poveća svoj sjaj kao što govore najoptimističnija predviđanja i postigne šestu magnitudu, mogao bi se snimiti već običnim 50mm objektivom montiranim na stativ bez praćenja. Tu je važno imati osjetljiv film, 800 ASA je dovoljno. Objektiv neka bude maksimalno otvoren kako bi uhvatio što više svjetla. Ekspozicije neka budu između 30 i 60 sekundi, maksimalno 2-3 minute da tragovi zvijezda (i komete!) ne budu predugački.

Vlasnici DSLRa su naravno u prednosti jer na licu mjesta mogu pogledati rezultat. Oni sa filmskim SLR aparatima neka koriste negative koji će bolje uhvatiti velike razlike u svjetlosti komete (koma je puno sjajnija od repa).

(02.07.2005.)