Meteo...

Uskoro
će postati meteorit.
13.09.2006.
Prije nekoliko dana
su stanovnici južnog otoka Novog Zelanda bili očevici velikog i brzog meteora koji je protutnjio nebom iznad njihova otoka.

Nebesko tijelo koje je za danjeg neba uletjelo u atmosferu prouzročilo je snažan bljesak i zvuk poput grmljavine, zbog koje su se prozori i vrata na zgradama jako tresli da su ljudi bježali izvan njih od straha da se dogodio jak potres.

Nekoliko je očevidaca, poput Matthewa Millera iz grada Ashburtona na danjem nebu vidjelo veliki blješteći trag meteora koji je po njegovim riječima izgledao poput brzoputujuće komete koja je u svega sekundu ili dvije prešla gotovo preko cijelog neba.

Ovakva događanja nisu rijetkost i svakih se par godina vide i čuju iznad gotovo svakog dijela naše planete.

Radilo se o nebeskom tijelu veličine košarkaške lopte koje je najvjerojatnije u cijelosti izgorjelo u atmosferi. Nešto veći meteori ne uspiju potpuno sagorjeti u atmosferi te pri padu na zemlju znaju napraviti i omanji krater.

Prije nekoliko godina, jedan se veliki meteorit raspao iznad Španjolske i uzrokovao seriju šumskih požara duž zemlje.

Na budućoj Zvjezdarnici Vidulini jedan od poslova kojima će se astronomi baviti biti će sustavno fotografsko i radio opažanje te istraživanje meteorske problematike u suradnji sa astronomima iz susjednih zemalja i Europe.

(16.06.2006.)