Steford je bio iznenađen potezima svojih kolega,
iznad svega nastojanjem da se vizuelno, bez pomoći instrumenata
sleti u tako složenim meterološkim uslovima. Steford je za svaki
slučaj usmerio avion u vis, na bezbednu visinu sa koje će pokušati
sletanje vođen instrumentima. Drama se međutim nastavljala dole, sa
avionom broj 901. Preletevši pistu Si i Beset su nastavili da lete
ali ispod oblaka, odakle su još uvek imali vizuelan kontakt sa
aerodromom. Tada je Si obavestio kontrolni toranj da ide na novo
sletanje, ali sada na drugu pistu, broj 24, sa jugozapadne strane.
Eliot Si: …” Ah …Ovde 901. Okrenuć u ga i ponovo
pokušati…Mislim da je to staza dva četiri.”
Kontrolni toranj: “NASA 901 i 907, ovde kontrolni
toranj. Povećajte visinu na 3000 (stopa, oko 900 metara prim.
G.I.)”. Eliot Si nije odgovorio da je primio ili razumeo ovu poruku,
možda i zbog toga što je u vazduhu bilo dva aviona koji su išli na
sletanje po različitim procedurama. xxx Kontrolni toranj: “Imate li
aerodrom u vidnom polju 01?”
Odgovora nije bilo očigledno zbog toga što su oba
pilota shvatila kritičnost situacije u kojoj se nalaze. Si je
okrenuo avion ulevo, i nestao iz vidnog polja Steforda i Sernana.Tokomtih
dramatičnih trenutaka kontrolni toranj je imao problema u
istovremenim komunikacijama sa pilotima dva aviona. U pojedinim
trenucima, kontrolori nisu bili svesni svih operacija koje su piloti
preduzimali.Avion broj 901 je leteo svega na trideset metara visine,
piloti nisu bili svesni gde se pista 24 tačno nalazi. Kada ju je
ugledao, Si je okrenuo avion ulevo; uradio je to isuviše naglo, tako
da se odjednom iz magle pojavio vrh trospratne zgrade 101 kompanije
“Mekdonel” u kojoj je bio njihov brod. Kada je to primetio Si je
naglo zaokrenuo u desno, ali prekasno. Desno krilo aviona se zarilo
u metalnu krovnu konstrukciju, presekavši je. Usledila je eksplozija
rezervoara u desnom krilu, tako da je avion sada čitavom dužinom
udario u krov. Usled nastalih oštećenja automatske komande za
katapultiranje su bile prekinute, pilotima nije bilo spasa. Dok je
avion strugao metal krovne konstrukcije, Beseta je presekao oštar
lim koji je probio njegovu kabinu. Usporen usled tarenja o krovnu
konstrukciju, još uvek sa levim krilom i njegovim motorom, avion je
na trenutak gotovo zastao na ivici krova, posle čega je nosem nadole
udario u parkiralište iza zgrade 101. Oba pilota su poginula, dok je
četrneast ljudi u zgradi 101 povređeno – niko kritično. Brod
“Džemini IX” je ostao neoštećen.
Za to vreme, ne znajući za tragediju ispod oblaka,
Steford i Sernan su kružili oko aerodroma čekajući dozvolu sa
sletanje. Oni su uspeli da u magli vide vrh zgrade 101, koju su
preleteli na bezbednoj visini, ali ne i avion broj 901. Kada su
konač no sleteli kontrolni toranj ih je pitao za imena pilota aviona
broj 901, posle čega su saznali šta se desilo sa njihovim kolegama.
Autor: Grujica Ivanović
dugogodišnji saradnik časopisa
Galaksija i autor knjige
Kosmički vremeplov.
Radi kao Inženjer planiranja distributivnih
mreža u jednoj australijskoj kompaniji.
|