Molim vas da mi neko pomogne u vezi astrofotografije!
Da li mogu nesto da uradim sa digitalnom kamerom SONI DCR-TRV145E?
Ako sa tom kamerom nije moguca astrofotografija predlozite mi neki
fotoaparat do 200 eura.
Inace imam teleskop SKY-WATCHER D=150mm F=1200mm
HVALA
Mita
Nisam siguran da bi ti bilo koji drugi aparat do 200 eura
posluzio bolje od ovoga koji vec posedujes.
Takozvane "consumers" digitalne kamere mogu biti koriscene za
astrofotografiju ali samo putem afokalne metode, odnosno snimanje
kamerom kroz okular teleskopa.
Prednost digitalnih kamera je sto se rezultat odmah moze videti na
ekranu kamere, i sto se izmene mogu odmah izvrsiti da bi krajnji
ishod, odnosno snimak bio jos bolji.
Svako ko ima teleskop i nabavi kameru odmah zeli da se upusti u
astrfotografiju, bez razliku na znanje i iskustvo za teleskopom kao
i poznavanje astronomije i neba.
Ali retko ko zna da dobijanje optimalnih rezultata ovom naizgled
najprostijom, afokalnom metodom snimanja, zahteva malo matematike i
racunanja.
Ti naravno mozes uperiti kameru kroz okular i naciljati Mesec i
snimak je tu, ali neces znati da li je to optimalan snimak, niti da
li je to krajnja mogucnost tvoje opreme.
Projekcija faktora magnifikacije kao i efektivna fokalna duzina i
prenos tvog 1.200 mm teleskopa u odnosu na tvoju Sony kameru su
stvari koje bi trebao znati i izracunati da bi postigao maximalne
rezultate sa tvojom opremom.
Mislim da bi se kasnije ipak eventualno trebao vratiti ovome u zelji
da saznas optimalne mogucnosti tvoje opreme.
No da se vratim kameri i teleskopu.
Mesec je naravno, najbolji objekat za pocetak i za ucenje metode
afokalnog snimanja.
Pocni uz pomoc okulara velike fokalne duzine sa dugackim "eye
releifom" i fokusiraj teleskop na Mesec. Sledece uperi objektiv
kamere u okular, centriraj kameru iznad okulara i budi pazljiv da
objektiv kamere ne dodiruje okular. Koristi monitor (ekran) kamere
za ispravljanje pozicije kamere kao i za refokusiranje teleskopa.
Pritisni prekidac kamere cvrsto drzeci kameru u istom polozaju,
onoliko puta koliko zelis. Nacini dosta snimaka jer u pocestku ce
tek svaki 20-ti biti dobar.
Kasnije, snimaj koristeci razlicito namestenu kameru. Probaj sa
razlicitom duzinom ekspozicije, razlicitim zumom, probaj rucne
komande (ako kamera ima manual settings) i razlicit ISO. Uglavnom
eksperimentisi sa kamerom da vidis kako se ponasa i koje su joj
mogucnosti, kada daje najbolje rezultate.
Takodje probaj snimanje sa razlicitim okularima da bi video u kojoj
kombinaciji okular-kamera imas najbolje rezultate.
Verovatno ces u pocetku uociti da ne ide sve kako treba, a razloga
ima i vise od onih koje cu ja navesti.
Pomeranje kamere i nestabilnost kao i lose centriranje u odnosu na
okular prouzrokuju mutan snimak. Povecanje duzine ekspozicije i
drzanje kamere mirno i stabilno u rukama takodje uzrokuje mutan
snimak.
Ovo se moze otkloniti postavljanjem kamere ne tronozac ili uz
koriscenje nosaca, odnosno adaptera koji pricvrscuje kameru na
fokuser ili okular.
Jos jedan cest problem je da se na nekim snimcima vide tamni uglovi
ili taman krug. Ovaj efekat se naziva "vignjeting" i desava se kada
chip u kameri nije u potpunosti osvetljen.
Takodje snimak moze imati bled, mutan krug ili tacku u sredini
snimka sto moze biti usled lose optike, ali cesce usled
konfiguracije optike kamere i okulara i teleskopa.
Mislim da ne bih trebao odmah u detalje ovoga ali ukratko radi se o
tome sto "exit pupil" okulara i teleskopa treba biti podjednak "entrance
pupil" na kameri, kao sto i "eye releif" okulara treba odgovarati
udaljenosti od vrha okulara do "fild stop" objektiva kamere.
Kada su na primer 'exit pupil" teleskopa i okulara veci od "entrance
pupil" na kameri, "field stop" na kameri blokira nesto do svetlosti
i ovaj deo svetlosti nece biti zabelezen na
snimku.....itd,itd,itd.........da te ne bunim ovime.
Uglavnom najvise koristi ISO 100, kao i najkvalitetniji JPEG format.
Digitalna kamera ima jednu veliku prednost a to je sto ti omogucava
da odmah vidis rezultat. Zbog toga sto mozes naciniti veliki broj
snimaka, kada je transparencija losa, mozes lako uhvatiti trenutak
kada se vazdusno strujanje na trenutak smiri, i tada ces izmedju
mnogih losih snimaka imati jedan odlican snimak.
Toliko za sada, jer je ovo sve cega se trenutno mogu setiti.
Maxscope
http://astronomija.eclipsedminds.org/viewtopic.php?t=919&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
|