Astronautika

NSPoint

astronautika
STEREO U AKCIJI

Nasina najnovije solarne opservatorije su poslale svoje prve slike Sunca i one su sjajne. Naravno, da biste zaista uživali u snimcima potrebne su vam 3D naočare.

Sunce

Opservatorije su blizanci, dva ista satelita: Solar TErrestrial RElations Observatory (STEREO) koji su lansirani 25. oktobra 2006. Oba orbitiraju Sunce na istom rastojanju kao i Zemlja, ali jedan se kreće ispred nas, a drugi iza u orbiti Zemlje oko Sunca. Kako obe letelice posmatraju Sunce iz malo različitih uglova spajanjem njihovih snimaka dobija se plastična, "stereo" slika.

Da biste doboli taj 3D osećaj treba slike da posmatrati kroz 3D nočare. Ako ih nemate pokušajte da ih napravite: Napravite 3D naočari

Trodimenzionalni izgled Sunca je veoma važan pošto omogućava naučnicima da dobiju osećaj perspektive. Pošto se masovne koronarne erupcije (coronal mass ejections, CME) stvaraju na površini Sunca naučnici su u mogućnosti da bolje predvide tačan smer kojim će se prostirati ti mlazevi. Na osnovu toga moćićemo mnogo preciznije da dobijemo kosmičku vremensku prognozu za slučaj kada se očekuje da taj materijal stigne do Zemlje.

Saša Zorkić