Astronautika

saobraćaj
Space ship Discovery

Discovery je treći operativni šatl iz Nasine folte ovih letelica, ako se ne računa Enterprise koji je služio samo za testiranje. Sada je Diskaveri i najstariji šatl jer su Challenger i Columbia uništeni u tragičnim okolnostima.

Ime je dobio po dva slavna pomorska broda. Jedan je bio u pratnji Džejmsa Kuka na njegovom poslednjem istraživačkom pohodu, a drugi je bio brod Henrija Hadsona, engleskog istraživača koji je od 1610. do 1611. tim brodom istraživao pomorske prolaze krajnjeg severa planete. Takođe, njegovo ime se vezuje i za svemirski brod iz filma 2001: Odiseja u svemiru.

Diskaveri je svoj prvi let imao 30. avgusta 1984. godine i od tada je leteo 31 put u svemir, računajući i ovaj na koji je poleteo 26. jula 2005. Imao je do sada više slavnih misija. Upravo je Diskaveri u orbitu oko Zemlje odneo Svemirski teleskop Habl. Takođe dva puta je korišten i za servisiranje slavnog teleskopa. Diskaveri je u svemir odneo i Džona Glena kada je ovaj imao 77 godina (29. oktobar 1998.)

Do sada (jul 2005.) je Diskaveri proveo 241,95 dana u svemiru, kompletirao je 3.808 orbita oko planete i prevalio 158,859,429 km