Astronautika

kosmonautika
Traženi led na Marsu nalazi se - ispod letjelice!

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju
Ledeni pokrivač i sol snimljeni neposredno ispod lendera

Inspekcijski pregledi, otklanjanje kvarova i testiranje sustava Mars Phoenix Lendera nemalo su tijekom subote iznenadili NASAin znanstveni tim kada su neposredno ispod same letjelice uočili naslage soli i leda!

"Zasad još uvijek sa sigurnošću ne možemo potvrditi ovu informaciju, no vjerujemo kako se radi upravo o ledu i soli neposredno na samoj površini Marsa, iako smo led očekivali na dubini 5-20 cm ispod površine.." izjavio je Peter Smith s University of Arizona.

Ukoliko se zaista radi o ledu znači da se MPL spustio točno na ono za čime su znanstvenici već desetljećima žudili. "Gotovo je nestvarno da nam se na drugom svijetu, stotinama milijuna kilometara od Zemlje, "Sveti Gral" kojeg tražimo nalazi točno ispod naše letjelice", zaključio je Smith.

Narednih dana MPL će započeti s kopanjem, uzimanjem uzoraka i njihovom analizom. Nakon tih informacija, naše znanje o crvenoj planeti postati će veće, baš kao i broj pitanja na koja će odgovore morati dati vremena koja tek dolaze s našim unucima.

(02.06.2008.)