Astronautika

Vaši komentari

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Proton na lansirnoj rampi neposredno prije lansiranja Inmarsata-4

Nedavno je s Ruskog kozmodroma u Baikonuru uspješno je raketom nosilicom tipa Proton u geostacionarnu orbitu oko Zemlje lansiran telekomunikacijski satelit Inmarsat-4.

Satelit je pozicioniran iznad američkog kontinenta (najvećeg tržišta satelitskih telekomunikacijskih usluga), a tijekom ovog tjedna otvoriti će se 9-metarska antena i 45 m dugački solarni paneli za napajanje električnom energijom. Biti će potrebno oko mjesec dana testiranja prije nego satelit bude komercijalno sposoban obavljati svoju zadaću.

Radi se o jednom od najvećih i najtežih komunikacijskih satelita ikada lansiranih u svemir. Šest tona težak, sedam metara dug Inmarsat-4 vlasništvo je Britanskog konzorcija Inmarsat Company (Austrium consortium) s desetljetnim iskustvom u svemirskim telekomunikacijama.

Treći je to po redu satelit iz iste serije namijenjene za brzi prijenos podataka u mobilnom internetu i telefoniji.

Ruska raketa Proton koristi se već gotovo pedeset godina i statistički gledano jedna je od najsigurnijih raketa nosilica u povijesti. Tijekom vremena modernizirani su pojedini dijelovi rakete no osnovni je dizajn ostao isti. Veliki moduli svemirskih stanica i nekoliko međuplanetarnih letjelica također su lansirani ovom 58m visokom i 700tona teškom raketom.

(15.09.2008.)