Astronautika

astronautika
RUSIJA PRAVI RUDNIK NA MJESECU!

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Proteklog je petka direktor Ruske "Energia space korporation" Nikolai Sevastyanov, izjavio kako će Rusija najkasnije do 2020. godine na Mjesecu instalirati stalnu bazu i uspostaviti redovnu transportnu liniju Mjesec-Zemlja.

helium3_moon.jpg (262797 bytes)
Moguća mjesta rudarenja Helijuma-3 na Mjesecu, žuta i zelena polja označavaju visoku koncentraciju ovog radio-izotopa pogodna za komercijalnu eksploataciju

"Mi planiramo započeti sa izgradnjom stalne baze na Mjesecu negdje oko 2015. godine a već oko 2020. godine započeti sa komercijalnim rudarenjem Helijuma-3 na Mjesecu i transportom dragocjenog tereta na Zemlju", izjavio je dodavši kako će novi Ruski svemirski brod "Kliper" tu odigrati važnu logističku ulogu kao i bespilotni transportni brod "Parom" a potporu će pružiti i Međunarodna svemirska stanica (ISS) u Zemljinoj orbiti.

Helijum-3 iznimno je rijedak na Zemlji, ali ga na Mjesecu ima u izobilju, a radi se o izuzetno snažnom gorivu za pogon u fuzijskim nuklearnim elektranama koje nije radioaktivno i na kraju eksploatacije zapravo i nema štetnih ostataka te ne dolazi do onečišćenja okoliša!

Ova je kratka vijest prošla gotovo nezapaženo u svjetskim medijima a radi se o informaciji koja daje jedan sasvim drugi pogled na svjetsku energetsku "krizu" do koje neće doći.
Za očekivati je i skorašnja gradnja novih, potpuno ekološki podobnih, nuklearnih elektrana na bazi Helijuma-3!

(25.09.2005.)

RUSKA BAZA NA MJESECU DO 2020.

Rusi imaju velike ambicije