Rastojanje do najbliže zvezde

Rastojanja među zvezdama su ogromna. Rastojanje od Sunca do Proxime Centauri je 4.22 svetlosne godine što iznosi 40  triliona kilometara. Da bi ste hodajući prešli ovu razdaljinu trebala bi vam oko 1 milijarda godina. Čak bi i našim najbržim svemirskim sondama bilo potrebno 60 000 godina da prevale ovo rastojanje. Trenutno četiri sonde napuštaju Sunčev sistem - Pioneer 10 i 11, i Voyager 1 i 2, ali mi ćemo verovatno izgubiti kontakt sa svima njima u sledećih 20 godina. Ova šema, koja zumira ka spolja počev od unutrašnjosti sunčevog sistema ka sistemu Alpha Centauri, slikovito nam prikazuje koliko su velika ta rastojanja.

The distance to the nearest stars

Postoje li ikakvi objekti između granica sunčevog sistema i najbliže zvezde? Sa sigurnošću možemo reći da se odmah iza orbite Plutona nalazi velik broj asteroida. Ova oblast naziva se Kajperov (Kuiper) pojas i verovatno sadrži desetine hiljada asteroida, koji su najverovatnije materijalni ostaci rođenja sunčevog sistema.

Smatra se da se na udaljenosti većoj od 1 svetlosne godine nalazi ogroman oblak asteroida bogatih ledom. Tamo bi moglo biti nekoliko stotina milijardi ovakvih ledenih asteroida razbacanih po širokom području. Ovaj oblak naziva se Ortov oblak i veruje se da predstavlja izvorište kometa. Povremeno neki od ovih asteroida bivaju uvučeni ka Suncu i kada dospeju unutar sunčevog sistema led počne da isparava a asteroidi postanu komete. Kasnije komete uglavnom napuste sunčev sistem, ali ponekad pod dejstvom gravitacije bivaju zarobljene kao kratkoperiodične komete i ostanu unutar sistema.

The nearest stars Povratak na stranicu Najbliže zvezde