AM Home

-0.098

-0.015

Milan Milosević
mm@mmilan.com

Herkul, detalj sa veće mape (9 Kb)

Ovo je najsjajnija zvezda u sazvežđu Herkulesa, ali ona ipak ne nosi oznaku Alfa. Ovo je žuti, relativno hladan džin sa površinskom temperaturom od 4.900 K. Njegov sjaj je oko 175 puta veći nego sjaj Sunca. Na osnovu tih podataka može se zaključiti da je prečnik 20 puta veći od solarnog. Njena masa je oko tri puta veća od mase Sunca. Kao džin ova zvezda vrlo brzo evoluira i sada se verovatno u njenom jezgru odigrava fuzija helijuma u ugljenik i kiseonik. U doba kada se nalazila u stabilnom stadijumu ovo je bila zvezda spektralnog tipa B, kao i zveda Zubeneschamali (Beta Librae). Ustvari, ova zvezda sada izgleda onako kako ce Zubeneschamali izgledati za oko 200 miliona godina.

Zvezda je vrlo jak izvor X zračenja, a čudno je to što je zastupljenost azota u njenoj okolini veća od zastupljenosti ugljenika.

Kao i većina drugih zvezda i ova zvezda ima svog pratioca, ali do sada tu zvezdu koja kruži oko glavne zvezde još niko nije video, i o njoj se zna samo na osnovu njenog gravitacionog uticaja na centralnu zvezdu . Ovaj pratilac, o kome se ne zna gotovo ništa, verovarno ima masu nešto veću od mase Sunca.

Kornephoros nije dovoljno veliki da eksplodira i svoj život će verovatno završiti kao masivan beli patuljak.

Posetite sazvežđe Herkula