Galaksije

galaksije
STOTINE NOVIH SKUPOVA GALAKSIJA

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Tim astronoma pod vodstvom Marka Brodwina i Petera Eisenhardta iz NASA-ina odjela JPL (Jet Propulsion Laboratory, California) objavili su kako su uz pomoć NASAina «SPITZER» svemirskog teleskopa za infracrveno područje te «National Optical Astronomy Observatory Deep Wide-field Survey» skupine teleskopa smještenih na Zemlji u skolpu Kitt Peak opservatorije smještenih u Arizoni otkrili preko tri stotine dosada nepoznatih skupova galaksija.

Kliknite na slike
Spitzer.jpg (63609 bytes)   kitt_peak.jpg (388201 bytes)
 Spitzer    Kitt Peak

Svaki od tih skupova galaksija sadržava na desetke, stotine a poneki i na tisuće masivnih galaksija, od kojih svaka ima između 50 i 500 milijuna zvijezda od kojih su većina na desetke ili čak i stotine puta masivnije od našeg Sunca!

skupov_galaksija.jpg (1079535 bytes)
 Nove galaksije

Ovi se skupovi galaksija nalaze na udaljenosti od osam milijardi svjetlosnih godina daleko od Zemlje i nastali su za vrijeme kada je svemir bio upola mlađi nego sada.

Ovo otkriće značajno pridonosi vjerodostojnosti danas prihvaćenih teorija o nastanku svemira i evoluciji zvijezda i galaksija, koje su dosada imale ozbiljnu manu; naime sa danas poznatim brojem i masom objekata u svemiru, a da bi svemir mogao nastati prema teorijskom modelu astronomi moraju pronaći još preko 95% mase koja nedostaje.
Brodwin i Eisenhardt mišljenja su kako je uprao ovo njihovo nevjerojatno otkriće prilog «big bang» teoriji i važećim fizikalnim zakonitostima bez upliva «egzotičnih» teorija, debelo izvan granica i realnosti i znanstvene fantastike.

Skupovi galaksija – Novootkrivene galaksije, svaka žuta točkica predstavlja novootkriveni skup galaksija sa preko stotinjak pojedinačnih galaksija

(16.06.2006.)

Univerzum - hipoteze o nastanku i razvoju univerzuma; detaljno na više strana.

Duboki kosmos - tipovi objekata, Mesije....