Misije za istoriju

Vojadžer 1 2003-će

Voyager 1

Kosmička sonda “Vojadžer-1” posle 26 godina leta, prevalila je 90 astronomskih jedinica i nalazi se na 13,5 milijardi kilometara od Zemlje. Tako daleko od naše planete nije se našao nijedan “poslanik” Zemljanin. Letelica je u oblasti Vaseljene čije karakteristike nisu izučavane, što predstavlja ogroman interes za naučnike. “Vojadžer-1” izveden je na svoju kosmičku trasu 5. septembra 1977. godine raketom “Titan” s kosmodroma Kejp Kanaveral na Floridi. Za 26 godina leta on je uspeo da obiđe mnoge planete Sunčevog sistema i sada se nalazi u reonu gde uticaj Sunca iščezava. Za vreme svoje kosmičke odiseje letilica je pretekla svoje prethodnike, sonde “Pionir-10” i “Pionir-11”, koji su startovali pre njega, 20. avgusta 1977. godine, kao i svog dvojnika “Vojadžer-2”. Oba “Vojadžera” na sebi nose pozdrave i fotografije s naše planete, namenjene “braći po razumu”, s kojima bi se aparati mogli sresti tokom leta. Izbor glasova i zvukova, karakterističnih za našu planetu i civilizaciju, odabrala je specijalna komisija, na čelu s čuvenim astronomom i popularizatorom nauke Karlom Saganom.

Više o Vojadžerima>