am@astronomija.co.yu

 

 

Druge priče sa foruma
 

 

 

Sadržaj AM

 

http://astronomija.eclipsedminds.org/
FAMA

FAMA, Forum Astronomskog magazina. Evo nekih zanimljivih rasprava.

Jesam li kupio dobar teleskop?

[B]Narucio sam na jednoj nemackoj starnici svoj prvi scope pa me interesuje ako neko zna kakve su karekteristike ovog teleskopa i da li sam pogresio, vise para nisam hteo da ulazem jer sam apsolutni pocetnik

Magnification 35-175x
Lens or Mirrordiameter 76mm
Focal lenght 700mm

Nordic_478

***

I ja imam slicno pitanje .
nabavio sam meade ds 2000 (reflector) za 200$ ,zanima me da li sam ga platio puno

pip

***

Ova pitanja si trebao postaviti pre nego sto si narucio teleskop, ovako kada ti teleskop stigne sam ces uvideti da li si pogresio ili ne.
Ne znam sta znaci " 76mm. lens or mirrordiameter"?
Da li je ogledalo precnika 76mm. ili lece 76mm.?
Ne moze biti i jedno i drugo, pa se u stvari iz toga ne moze ni zakljuciti da li je tvoj teleskop refraktor ili reflektor?
Verujem da je u pitanju refraktor sa obzirom na fokalnu duzinu i precnik od 3".
To jeste u pravom smislu reci pocetnicki teleskop od koga ne mozes ocekivati previse. Mesec, planete i par veoma sjajnih objekata je sve sto ces biti u stanju osmatrati. Sa obzirom da si naveo magnifikaciju od x175 i x35 vidim da si dobijas dva okulara fokalne duzine od 20mm. i 9 mm. sto je otprilike standardno uz takav teleskop.