AM Home

Softver

Sky Charts

Sta kaze autor?
Patrick Chevalley,
autor Sky Charts programa, ljubazno je odgovorio na nekoliko nasih pitanja.

Softver

softver

Sky Charts / Cartes du Ciel
Sky Charts Home

Zadnja, osnovna, verzija, (18. jun 2000.)
Version 2.6 beta 2 3,1 MB
Pogledajte Izbor datoteka [24.06.00.] pre
nego sto krenete u download

Sky Charts nije bas lep program, ima neka neuobicajena resenja, ponekad je spor jer skoro svaka akcija izaziva novo ucitavanje karte neba. Ali tu je i kraj manama ovog programa. Sve ostalo cini ga veoma mocnim i korisnim. Cak i ove mane mogu se ublaziti. Izgled ekrana mozete znatno prurediti i prilagotiti ga vasim estetskim prohtevima. Program se lako uci pa cete se brzo navici na njegova resenja. A i brzinu mu mozete povecati ako iskljucite prikaz onog sto vam trenutno ne treba.

Glavna moc programa lezi u velikom broju datoteka koje "skidate" sa Interneta. Program je zanimljiv i pun podataka i u osnovnoj verziji (oko 3 MB), ali sa ovim datotekama dobijate njegovu punu snagu. To su poznati katalozi: Bright Star Catalog, Sky 2000, Tycho, Tycho Input (preko tri milona zvezda), Wshington Double Star Catalog (blizu sto hiljada dvojnih zvezda) itd. A mozete koristiti (ko ima) i HTS katalog (devetnaest milona zvezda).

To nije sve. Postoje i katalozi maglina, galaksija, katalozi asteroida, kometa.... A postoje i indeksni katalozi pomocu kojih mozete pronaci zvezdu iz SAO, BD, HD i drugih kataloga.

Razume se da skidanje kataloga 'jede' pretplatu na Internet, ali svi veci katalozi su razbijeni na manje delove koji pokrivaju odredjen deo neba, pa ako vam ne treba npr. juzno nebo ne morate ga ni uzimati.

Sem kataloga iz ovog programa putem Interneta mozete preuzeti i snimak bilo kog dela neba.

Kometa Linear 1999 S4

Kometa Linear 1999 S4 u Sky Charts

Program nudi razne mogucnosti, recimo prikaz kretanja tela u vremenskom periodu koji odaberete. Zatim tu su i efemeride za planete od 1900. do 2100. godine, proracuni kretanja planeta od -3000 do + 3000 godina i satelita od 1997. do 2020. Mozete sami da birate projekciju karte i tako dalje, tesko je sve i nabojati.

Program je napisan u Delphi 4, a autor je Patrick Chevalley iz Francuske. Patrik kaze da je program poceo da pravi iz svojih, licnih potreba, ali danas je to vec stalan njegov posao, pa se nove verzije i podverzije pojavljuju gotovo svake nedelje. Izmedju ostalog program se dopunjuje i novim prevodima na razne jezike. Kada budete preuzeli novu, 2,6, verziju Sky Charts mocicete da izaberete i Serbian prevod. Nemojte biti suvise strogi prema ovom prevodu - on je delo Astronomskog magazina :o)

Na kraju, jos jedna vrlina Sky Charts programa. On je potpuno besplatan. Isto tako besplatne su i sve datoteke koje preuzimate iz njega.
[jun 2000.]