Astronautika

hayabusa Preuzeto sa SCI.HR
Itokawa - prvi ozbiljni problem
Kliknite na slku
Itokava_Arena_b.jpg (115053 bytes)
Ova simulacija nam predočava prave dimenzije Itokawe na koju je "dodana" Pulska Atena. Ovako se bolje mogu procijeniti i dimenzije kamenih gromada na površini tog asteroida

Korado  Korlević
korado@astro.hr

Ima već šest dana da se u Japanskom svemirskom centru istražuje kakva je to greška prekinula spuštanje sonde Hayabusa na površinu asteroida Itekawa:

Sve je izgledalo perfektno, krenulo je spuštanje, ali je na visini od 700 metara spuštanje zaustavilo glavno računalo i dalo naredbu motorima za povratak u orbitu. Podatci sa senzora položaja bili van planiranog. Nakon ulaska u stabilnu orbitu napravljena je kompletna provjera, ali razlog greške još nije pronađen. Kako su zalihe goriva limitirane, Japanska svemirska agencija, za sad ne namjerava riskirati spuštanje, jer je to uzimanje uzoraka i spuštanje malog robota Minerve previše važno.

Planetarni robot Minevra.

Minerva

Minerva je mikro robot, skakač, opremljen kamerama, solarnim panelima, "nožicama" za skakanje i težak svega 591 grama!

Itokawa nije bilo kakav asteroid. Ovo je prvi predstavnik klase objekata koji se zajedničkim imenom nazivaju NEO objekti i dugoročno predstavljaju prijetnju. Posebno je u fokusu interesa jedan po dimenzijama sličan asteroid, 99942 Apophis, prije znan pod šifrom 2004 MN4, koji će u aprilu 2029. proći iznimno blizu Zemlje, a mogućnost sudara sa Zemljom u 2036 nije isklučena.

(02.11.2005.)

"HAYABUSA", japanci osvajaju asteroide

Hayabusa stigla do Itokawe

ITOKAWA DOBIJA NOMENKLATURU

HAYABUSA SVE BLIŽE ASTEROIDU ITOKAWA

Itokawa - "ludo" dobre slike!