Astronautika

INDIJA KREĆE U TRKU ZA MJESEC

Vaši komentari

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Nakon uspješnog lansiranja i dovođenja Indijske letjelice Chandrayaan-1 u željenu orbitu oko Mjeseca, glasnogovornik tamošnje svemirske agencije (ISRO) obznanio je službene Indijske planove i vremenik događanja na području svemirskih tehnologija.

Hoće li Indijski astronauti stići do Mjeseca prije kraja narednog desetljaća?

Indija planira lansirati prvog astronauta vlastitom raketom i svemirskim brodom u Zemjinu orbitu te sigurno ga vratiti natrag kao prvu stepenicu prema vlastitom programu slanja čovjeka na Mjesec!

Poslati čovjeka u svemir i sigurno ga vratiti na zemlju veoma je zahtjevan izazov, spuštanje astronauta na Mjesec i njegov sigurni povratak na Zemlju znatno je teži zadatak", izjavio je Madhavan Nair iz ISRO, no "mi ćemo to učiniti"!

Negdje oko 2015. godine Indija će biti spremna lansirati prvog astronauta u svemir vlastitim snagama. Nekoliko godina kasnije, Mjesečevo tlo trebao bi dodirnuti prvi Indijski astronaut.

Iako je riječ o smjelim izjavama Indijskih dužnosnika one su tehnološki gledano – sasvim moguće, no analizom stanja njihova svemirskog programa i opće situacije, na te će se događaje trebati počekati koja godina više od službenog vremenika.

Ono na što se sada koncentrira pažnja svjetskih znanstvenika i javnosti je slijedeća Indijska robotička misija k Mjesecu – Chandrayaan-2 planirana za 2012. godinu. Pored orbitera, ova će letjelica na sebi nositi i mali lender te Ruski rover za istraživanje površine Mjeseca!

O međuplanetarnoj misiji pod nazivom "Adithya", Indijski izvori obznanili su samo kako je riječ o letjelici koja će istraživati svemir izvan Zemljne orbite. Koji je točno cilj ove letjelice za sada se nezna, osim što je naglašeno kako to neće biti letjelica za izučavanje Sunca!

Obzirom na usku suradnju Indijskih i Ruskih znanstvenika moguće je riječ o zajedničkoj misiji prema Veneri.

(25.11.2008.)