Astronautika

KINESKI ASTRONAUTI SRETNO PRIZEMLJILI

Vaši komentari

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Nakon trodnevne svemirske misije kineski astronauti sretno su prizemljili na sjeveru Kine u svemirskom brodu Shenzhou 7. Euforija nacionalnog ponosa i demonstracije tehnološke moći najmnogoljudnije zemlje svijeta s punim je pravom napunila naslovnice svih medija na planeti.

Astronauti pristali na Zemlju

Nakon slijetanja kontrolni centar uputio je kratku poruku trojici astronauta – "Dobrodošli kući Shenzhou 7". Spouštanje je proteklo prema planu po balističkoj putanji, a u završnoj fazi, na kapsuli su se otvorili padobrani te su astronauti nedjelju ujutro u 11:38 sati po našem vremenu dotakli tlo Kineske sjeverne pokrajine – Mongolija.

Ekipa za prihvat u kojoj je bio i lječnički tim pristigla je do astronauta svega desetak minuta nakon slijetanja. Nepunih sat vremena nakon slijetanja okupani laticama cvijeća već su davali izjavu za nacionalnu televiziju, što je još jedna demonstracija uspješnosti Kineske tehnologije. Nakon njihova pregleda očekuje se primanje kod predsjednika Hu Jintaoa u Pekingu tijekom ponedjeljka.

Zapovjednik misije Zhai Zhigang načinio je prvu Kinesku svemirsku šetnju otvorenim svemirskim prostorom a s njime su u misiji bili Liu Boming te Jing Haipeng, svo troje vojni piloti priključeni u odred astronauta prije desetak godina.

Astronauti su u svemiru ostavili orbitalni modul koji će tamo biti najmanje još šest mjeseci. Za to vrijeme kontrolori misije ispitivati će hermetičnost modula i mogućnosti dugotrajnog održavanja života u njemu.

Kineski dužnosnici iznenadili su i medije i stručnjake izjavom kako će se tijekom 2010. godine lansirati čak tri svemirska broda klase Shenzhou. Najprije bespilotni Shenzhou-8, koji će poslužiti kao osnovni modul male svemirske stanice, potom također bespilotni Shenzhou-9 u kojem će se nalaziti potrepštine za buduće stanovnike kompleksa. Naposlijetku, u Shenzhou-10 kompleksu će se pridružiti troje astronauta u Shenzhou-10. Moguće je da se oni nakon najmanje desetak dana trajanja misije vrate na Zemlju u kapsuli Shenzhou-9.
Biti će to euforični kraj prve i druge pilotirane etape Kineskog svemirskog programa, nakon toga Kinezi će se usredotočiti za let oko Mjeseca da bi sve kuluminiralo 2020. godine spuštanjem na Mjesec.

(30.09.2008.)