|
Naucno potkrepljeno, ovo zaista deluje ubedljivo, nema sta....Ako je vec tako, a lako je poverovati na osnovu prethodnih cinjenica, molim g-dina Dragovica da da objasnjenje na cemu se zasniva snazno dejstvo Meseca na bioritamske tokove ljudskog bica a samim tim i na raspolozenje ljudi, ili i to postoji jos uvek kao pretpostavka bez adekvatnog dokaza? Perovic Nevena *** Dragi Drasko, jutros je neko reklamirao na astronomskoj mailing listi (ad
Loznica) Vas rad pod naslovom gravitacija protiv astronomije. Vec
vise od desetak godina prilikom predavanja i tribina na temu
astrologije ja spominjem da jace deluje jedan frizider na coveka
nego uticaj planeta ili zvezda. Zato sam se, mozda malo pristrasno,
veoma odusevio Vasim proracunima, koji su mi godinama bili potrebni
kao dokaz. No, kod astrologa ni to ni nije relevantno, nije vazna
udaljenost nebeskog tela, vec polozaj na zvezdanom nebu. Naravno da
se onda namece pitanje - sta sa mnostvom nebeskih tela koje se ne
vide, a koje se u svim kombinacijama nalaze na nebu?! Takodje, vazan
argumenat protiv astrologije je taj sto se genetski atributi
covekove licnosti ne detrminisu u trenutku rodjenja, vec u trenutku
zaceca, i ranije u formiranju polnih celija, i to na osnovu cetiri
seta gena koje mu na raspolaganju nude njegovih roditelji. Od svakog
roditelja ponaosob on moze da nasledi samo po jedan gen (od dva
pobudjena po roditelju) za svaku osobinu. Bez obzira na horoskopski
znak u kojem je covek rodjen, on ne moze da povuce nista vise od
onoga sto su mu pruzili roditelji. Pa ako bismo gledali na coveka
kao na neku nerazumnu i neodgovornu zivotinju, koja je determinisana
genetikom i okruzenjem, to bi znacilo da je covek determinisan ne
polozajem planeta nego nasledjem. Kao sto postoje razne vrste macaka,
jedna je pitomija, druga je agresivnija, itd, tako onda i kod ljudi
mozemo da govorimo o razlikama izmedju ljudskih populacija (rasnih
tipova drugog reda) izmedju kojih postoji razlika u naslednim
karakternim sklonostima. Medjutim, covek nije zivotinja, nego covek.
Umesto da kao zivotinja bude determinisan genetikom i okruzenjem,
covek, zahvaljujuci svom razumu, savesti i volji, ima sposobnost da
sam sobom vlada i da vlada okruzenjem onako kako hoce, nezvisno od
nasledja. To znaci da ja necu cekati da me nagon ili instinkt
(determinisan genetikom) natera da nesto uradim, vec cu ja to tako
da uradim zato sto me razum osvedocava da je tako razumno potrebno
da uradim, zato sto me savest navodi da se ponasam u skladu sa
razumnom svescu o svojoj realnoj potrebi, i zato sto mi sloboda
volje daje moc da menjema sebe i svest oko sebe onako kako mi razum
i savest nalazu. I onda se desava apsurd da ja, mimo svog prirodnog
nagona, radije izabrem hranu koja je zdrava, nego hranu koja je jako
ukusna, ali nezdrava. Ali ja mogu da se istom tom slobodnom voljok
odreknem svoje odgovornosti koja me razlikuje od zivotinja. Mogu da
izaberem da sledim svoje nagone, i samim tim razne karakterne
slabosti, te da izaberem postupke koji nisu razumni. Na primer, da
jedem hranu koja je nezdrava ali koja se jako svidja mom apetitu. U
tom slucaju dolazim u sukob sa atrubitima koji me cine covekom, Idem
protiv zdravog razuma koji me osvedocava da je ono sto radim
besmisleno. Idem protiv savesti koja me opominje protiv besmislenih
postupaka, dajuci im moralni atrubut, priglasavajuci ih grehom. Idem
protiv svoje slobodne volje, cime slabim njenu snagu, i na kraju
postajem rob svojih nagona i ponasam se nerazumno i nesavesno onako
kako mi Milos Bogdanovic *** Ej, genijalna je ideja... ali bojim se da ne uspeva da obori astroloska vidjenja. Ne razumem se bas na koji nacin astrolozi samatraju da planete deluju na nas,ali sumnjam da je posredstvom gravitacije. Ali da je tako(tj. preko Fg) onda dokaz apsolutno stoji! Medjutim sila gravitacije nije jedina u prirodi tako da pristalice mogu tvrditi da planete na nas zive duse deluju nekom desetom silom kojom automat za koka-kolu ne moze... Pitanje je koliko je uopste moguce dokazati bilo "za" ili "protiv"... to je nesto kao dokaz postojanja Boga - dok got nase poznavanje prirode stvari nije potpuno sve je stvar intuicije ili licnog ubedjenja. A do tad(dok nauka ne dodje do potpune spoznje), kao sto Ksenofan rece, istinski se mudar covek treba uzdrzati svakog definitivnog suda! Milena
(16.06.2006.)
|
• MUDROST HOROSKOPA - povodom tog članka • MUDROST HOROSKOPA - povodom tog članka
|