Asteroidi

kosmonautika
Stijena u bliskom preletu pokraj Zemlje

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju

Karta putanje asteroida 2007 TU24 među zvijezdama

Nevelika stijena promjera oko 150 metara rano ujutro 30. januara oko 09:33 proletjeti će na najbližoj udaljenosti 540.000 km od Zemlje. Radi se o asteroidu 2007 TU24 koji je otkriven sa "Catalina Sky Survey" sustava još 11. oktobra prošle godine i koji ni u jednom trenutku nije predstavljao opasnost po Zemlju. Asteroid će tijekom bliskog prolaska biti opažan sa mnogih opservatorija u svijetu uključujući i radio teleskope Goldstone i Aricebio. Zbog svoje blizine dostići će sjaj oko 10. prividne zvjezdane veličine te će ga moći pratiti i astronomi-neprofesionalci sa svojim teleskopima. Tijekom svega nekoliko sati proći je sjevernom stranom našeg neba, no iz naših krajeva se neće moći vidjeti jer će tada kod nas već biti dan. Asteroidi ovakih orbitalno-fizičkih karakteristika prođu prosječno jednom u svakih par godina pored Zemlje. Prenošenje ovakvih informacija do medija neznači "napuhavanje" novinarskog naslova već upoznavanje javnosti sa događanjima u svemiru kojeg smo i sami dio.

(27.01.2008.)