AM Home

Radio-astronomija i SETI projekat

SADRŽAJ

Milan Gucić

Radio-astronomija i SETI projekat

< Prethodna 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | sledeća >

Grin Benk teleskop

Grin Benk Teleskop je jedan od najvećih radio-teleskopa na svetu. NJegova istorija je vrlo kratka, budući da je sagrađen tek 2000. godine.Teleskop je građen pod strogim nadzorom Međunarodne Opservatorije za Radio-Astronomiju.

Ovaj radio-teleskop je smešten u Zapadnoj Virxiniji u jednom mesto koje se zove Grin Benk ( Green Bank ) . Cena ovog projekta je koštala oko $74 miliona. Grin Benk teleskop je najopremljeniji radio-teleskop na svetu jer je, može se reći, vrlo mlad sa najnovijom opremom za istraživanja svemira. Ovaj radio-teleskop ima vrlo čudnu strukturu.

Naime, razlikuje se od drugih radio-teleskopa jer njegov fokus nije smešten iznad diska antene već na samom kraju antene (gledano u ravni) (slika).

Zbog toga, ovaj radio-teleskop ima veliku prednost nad ostalim jer može da skupi mnogo više elektromagnetnog zračenja nego drugi radio-teleskopi, zato što mu konstrukcija fokusa ne smeta.

Grin Benk

Grin Benk sistem je opremljen najnovijim laserskim sistemima i prvi pogled u nebo je napravljen 22. avgusta 2000. godine na talasnoj dužini od 403MHz kada su osmatrane radio-galaksija 1140+223 i pulsar B1133+16.

Grin Benk je jedna antena razmera 110 sa 100 metara. Konstruisana je tako da može da pretražuje celokupno nebo.

Nedavno je tim iz radio-opservatorije Grin Benk imao veliki uspeh u otkrivanju pulsara u Mlečnom Putu. U pitanju su tri novootkrivena pulsara koja su pronađena u isto vreme, što je vrlo interesantno i pohvalno za ovaj tim. Pulsari su pronađeni u zbijenom zvezdanom jatu M62. Sva tri pulsara su poznati kao “milisekundni” pulsari jer naprave rotaciju koja se meri u stotim delovima sekunde. To je još samo jedan dokaz da je ovaj radio-teleskop odlično osmišljen i zato je svrstan među najbolje instrumente ove vrste.

(jul 2002.)