Više o Astronomiji

Vesti o 'Astronomiji'

Pišite nam

24.10.2003.

- Nema više prvog broja!

Više čitalaca nam se javilo sa želom da naruče prvi broj ASTRONOMIJE. Na žalost male su mogućnosti da dođu do njega. Sa prodajnih punktova se vratilo nešto primeraka prvog broja, ali oni su uglavnom oštećeni. Potražite prvi broj u nekoj knjižari. Ako ga ne nađete zovite našu redakciju (021/493 456) pa ćemo da vidimo.

- U ponedeljak u štampu odlazi TREĆI broj!

Tekstovi za treći broj ASTRONOMIJE su prikupljeni, prelomljeni itd.

26.9.2003.

- ASTRONOMIJA dobila pojačanje!

Dr Mirloslav Filipović, naš poznati astronom koji je slavu istaknutog naučnika stekao u Australiji gde i sada živi i radi, priključio se timu Astronomije. Niz konkretnih ideja, dr Filipovića, u vidu specijalnih izveštaja iz sveta astronomije realizovaće se u trećem broju.

- ASTRONOMIJA BROJ 2 USKORO.

Očekuje se da Astronmija broj 2 iz štampe izađe najkasnije u petak.

- Kvalitetnija štampa ASTRONOMIJE

Drugi broj ASTRONOMIJE, izaćiće kvalitetnije odštampan. Iako su naši čitaoci listom zadovoljni kvalitetom štampe prvog broja Astronomije, sa štamparijom je postignut dogovor o znatnom poboljšanju kvaliteta štampe drugog broja.

1.10.2003.

- Drugi broj ASTRNOMIJE je složen. Iz štampe izlazi krajem sledeće nedelje!

- Šta ćete čitati u drugom broju

- Molimo sve one koji ASTRNOMIJU naručuju poštanskom uputnicom da jasno naznače koji broj kupuju (PRVI ili DRUGI broj).

19.9.2003.

- Podgovrica
Iz knjižare IPS javljaju da će se u njihovoj knjižari u Podgorici ASTRONOMIJA naći od 22. ovog meseca.

- Beograd
ASTRONONOMIJA se može naći u Platoovim knjižrama, zatim knjižarama IPS, u knjižari Stubovi kulture i na Narodnoj opservatoriji "Ruđer Bošković", te na većem broju novinskih kioska.

- Novi Sad
ASTRONOMIJU potražite u knjižarama: "Mala velika knjiga", "Solaris" (na Spensu), "Most", yatim na brojnim kioscima novina.

- Niš
ASTRONOMIJA... na kioscima, u knjižari IPS...

- Drugi gradovi
U većini gradova ASTRONOMJU možete naći na kioscima za prodaju novina.

12.9.2003.

- Od sledeće nedelje ASTRONOMIJU ćete moći da kupite na nekim kioscima u Novom Sadu, Nišu, Zrenjaninu i Kragujevcu.

- Beograd
ASTRONONOMIJA se može naći u knjižri PLATO, na Narodnoj opservatoriji "Ruđer Bošković" i u knjižarama IPS (od sledeće nedelje)

- Podgovrica
Uskoro će se ASTRONOMIJA naći u IPS knjižari u Podgorici

- Makedonija
Postoje dobri izgledi da će ASTRONOMIJA ubuduće moći da se kupi i u Skoplju.

Pročitajte prve utiske o ASTRONOMIJI

**************************

29.8.2003.

- Prvi primerci su izašli iz štampe. U poneljak šaljemo prvi broj na adrese onih koji su časopis uplatili.

22.8.2003.

Nekoliko stranica iz
ASTRONOMIJE

- Stižu prve uplate. Kada će izaći ATRONOMIJA?

Evo šta je do sada urađeno.

- Svi tekstovi su iščitani i korigovani (što ne znači da nam se ipak nije provukla neka greška u kucanju:(

- Sve stranice su prelomljene;

- U sledeća dva dana (vikend) radi se priprema za štampu (separacija boja, snimanje filmova i slično);

- U ponedeljak se filmovi nose u štampariju....

- .... sledi štampanje, lakiranje, sušenje. To traje, kažu tri do šest dana.

14.8.2003.

- Nov član Uređivačkog odbora časopisa ASTRONOMIJA.

• Prof. dr Dragoslav Petrović, profesor na Novosadskom univerzitetu, bavi se problematikom iz eksperimentalne fizike kondenzovane materije. Potpredsednik je Udruženja profesora i istraživača SCG, šef Katedre za eksperimentalnu fiziku kondenzovane materije i predsednik Astronomskog društva “Novi Sad”. Od nedavno prof. Petrović je generalni direktor Instituta za nuklearna istraživanja u Vinči. Od sada je i član Uređivačkog odbora časopisa  ASTRONOMIJA.

- Svi oni koji su naručili ASTRONOMIJU već se nalaze na mailing listi am_astronomija. Putem ove liste slaćemo informacije o ASTRONOMIJI.

Sa liste se lako možete odjaviti slanjem odgovarajuće prazne poruke. U svakom mailu koji primite stoji jasno istaknuto kako se sa liste isklučuje. Ako vam je to iz nekog razloga nemoguće ili pak komplikovano piišite nam.

7.8.2003.

Sa velikim zadovoljstvom vas obaveštavamo o sastavu Uređivačkog odbora ASTRONOMIJE:

• Dr Zoran Knežević, direktor Opservatorije Beograd, predsednik Nacionalnog komiteta za astronomiju Srbije, 'vlasnik' asteroida 3900 Knezevic, u svetu važi za jednog od vodećih stručnjaka za mala tela itd.
  • Prof. dr Ivan Anićin. Gotovo 30 godina je proveo u Vinči na Istitutu za nuklearna istraživanja, sada je profesor na Beogradskom univerzitetu. Više godina bavi se  eksperimentima detekcije kosmičkih zraka itd.
  • Dr Zoran Živković, dobro poznat svim ljubiteljima naučne fantastike po svojoj izdavčkoj kući Polaris. Istine radi treba reći da je Z. Živković pre svega književnik pa tek potom izuzetan poznavalac naučne fantastike. Jedan je od osnivača Društva za naučnu fantastiku Srbije, vrstan prevodilac itd.
  • Dr Milan Ćirković. M. Ćirković spada u mlađu generaciju naučnika, sigurno je najpopularniji domaći profesionalni astronom. Popis njegovih zanimanja je isuviše dugačak da bi se u potpunosti nabrojao. Bavi se naučnim i filozofskim istraživanjima na Astronomskoj opservatoriji u Beogradu, predsednik je Društva astronoma Srbije, prevodilac, jedan od osnivača Društva za naučnu fantastiku Srbije itd.

- Prvi broj ASTRONOMIJE izlazi u drugoj polovini ovog meseca.

31.7.2003.

ŠTA SE DOGODILO?

Rekli smo da ćemo vam preko vikenda poslati obaveštenje o uplati za časopis, a onda shvatili da mnogi od vas koriste leto za putovanja, da niste kod kuće i da još nema smisla da vam navedeno obaveštenje šaljemo. Sem toga vama je verovatno logičnije da platite časopis neposredno pred njegov izlazak, a ne skoro mesec dana unapred.

Verujemo da imate razumevanja za naše početne probleme i neke nespretne korake koje preduzimamo. Bez tog vašeg razumevanja i bez vaše podrške ASTRONOMIJA nema mnogo šansi na uspeh.

2. Sjajan ili mat papir, pitanje je sad.

Uskoro više o svemu.

24.7.2003.

- Tokom vikenda svi koji su se pretplatili na časopis ASTRONOMIJA dobiće obaveštenje o načinu uplate prvog broja.

- Odštampano je 3000 flajera sa obaveštenjem o skorom izlasku ASTRONOMIJE. Flajeri će se deliti po astronomskim društvima i nekim viđenijim knjižarama, a kad prođe raspust i po školama.

17.7.2003.

Nekoliko dobrih vesti:

1.  S obzirom da su u toku izmene zakona koji regulišu izdavaštvo u Srbiji, te da se nalazimo pred rešavanjem brojnih početnih problema koji prate pokretanje svakog časopisa iz opreza do sada smo prikupljali prijave za pretplatu samo na prvi broj ASTRONOMIJE.

Sada vas sa zadovoljstvom obaveštavamo da sve pripreme oko izlženja ASTRNOMIJE teku uspešno i na osnovu toga od sledeće nedelje počećemo da primamo sledeće pretplate.

1. Za jedan broj 180 dinara

2. Za tri broja 520 dinara

3. Za šest brojeva 1000 dinara

2. Ozbiljno razmišljamo da povećamo broj strana Astronomije. Možda to nećemo uspeti da uradimo već za prvi broj, ali šezdesetak strana časopisa se sve više nameće kao standard za Astronomiju.

3. Postoji velika verovatnoća da će se časopis prodavati u deset gradova Srbije na kioscima Politike. Pregovori su u toku, očekujemo potpisivanje ugovora.

10.7.2003.

- Postoji mogućnost da se časopis ipak nađe na nekim kioscima.

- Odlučili smo da uskoro štampamo flajer sa informacijama o Astronomiji.

3.7.2003.

- Čuveni časopis 'Astronomy' ponekad može da se nabavi i kod nas. Obično ima oko 70 strana od kojih su 30 ispunjene reklamama. Astronomy košta 840 dinara! (u Novom Sadu kod uličnog prodavca 1.7. o. g.)

Naš časopis 'Astronomija' imaće 52 strane i možda nekoliko reklama. I koštaće 180 dinara. To su jedine razlike između dva imenjaka.

Naši astronomi su jednako dobri kao i bilo koji drugi.

26.06.2003.

- Više čitalaca se interesovalo za mogućnost da časopis naruče iz inistranstva. To nam je vrlo drago. Potrudiććemo se da časopis stigne na vašu adresu pa ma gde da stanujete.

- A naš čitalac Rapaić Rajko kaže da ne bi trebalo da zaboravimo na astrofiziku. Slažemo se. Tema 'Astronomije' je astronomija u najširem smislu + srode nauke.

- Neki će svoj primerak časopisa moći da naruče i preko škole koju pohađaju.....

19.06.2003.

(izvodi iz prvog broja Astronomije)
- Kada bi Zemlja iznenada nekim čudom stala u svom kretanju oko Sunca posle izvesnog vremena počela bi da pada na našu zvezdu. Taj sudbonosni pad bi počeo jako sporo – u prvoj sekundi Zemlja bi se približila Suncu za svega tri milimetra....

- Na Mesečevom nebu blista ogromni Zemljin disk, što lagano pluta po zvezdanom nebu. Njegov prečnik je 4 puta veći od prečnika Mesečevog diska koji posmatramo na Zemljinom nebu. Ako su po noćima pune mesečine pejzaži na Zemlji prilično dobro osvetljeni da čak može i da se čita, onda pri zracima pune Zemlje, sa diskom koji je 14 puta veći od Mesečevog, gore mora da je jako svetlo...

***********

12.06.2003.
Da sve zav
isi od nas časopis bi izašao juče. Ali ne zavisi sve od nas. Problem je čisto tehničke prirode. U 'zemlji seljaka na brdovitom Balkanu' nastupa sezona godišnjih odmora. U redu, našli smo drugu štampariju koja može odmah da krene u posao, ali hajde da se ne zalećemo: časopis Astronomija će da izađe u osmom mesecu, dakle u avgustu!
Zahvaljujemo se svima koji su do sada naručili prvi broj Astronomije. To je velik podstrek za nas. Nastavite tako:o)

***********

05.06.2003.
Vrlo smo ohrabreni što je časopis "Astronomski magazin - Astronomija" dobo snažno pojačanje. Dr Milan Ćirković će neposredno učestvovati u kreiranju novog časopisa.

Sem toga časopis je dobio i podršku seminara Astronomije Istrazivačke stanice 'Petnica'.

A uvereni smo da će biti još prijatnih iznenađenja.

Sadržaj Astronomije
- šta ćete čitati u Astronomiji!

• Aktuelne nebeske pojave i događaji - kretanje planeta, pojave kometa, asteroidi....
Kosmologija,
Intervjui - razgovori sa poznatim domaćim i stranim astronomima,
Instrumenti - teleskopi, samogradnja, opisi delova, testovi....
Astrobiologija,
Istorija astronomije,
Galerija slika - zanimljive, lepe slike, sa kratkim komentarom,
Kalendar,
Poster - preko dve srednje strane: fotografije, mape, karte nebeskih tela....
• www - opis popularnih sajtova,
Softver - kritički prikaz, test, opsi, adresa, korisni podaci za skidanje....
Recenzije knjiga, preporuke....
Vesti,
Sunčev sistem - inventar Ssistema, detaljan prikaz svakog većeg tela sistema,
Emovi - u svakom broju priča o nekom M objektu,
• Važniji događaji iz a
stronautike,
Amaterski radovi - fotografije, izveštaji,
Pregled astronomskih društava i drugih astronomskih organizacija,
Osmatrački izveštaji,
Jubileji,
Mala astronomija (objašnjavanje osnovnih astronomskih pojmova)

I tako dalje, astronomija je neiscrpna, a mi smo puni energije.

Izvodi iz prvog broja:

Koliko je velik Sunčev sistem?
Pomorandža"Ako u mislima smanjimo ceo Sunčev sistem tako da Sunce bude veliko kao pomorandža, da u prečniku ima svega 7 cm onda možemo dobiti jasniju predstavu o veličinama i rezdaljinama nebeskih tela koje kruže oko našeg Sunca.

Dakle, ako je Sunce veliko kao pomorandža onda se na udaljenosti od 3 metra nalazi prva planeta sistema, Merkur. On predstavlja jednu purpurnu perlicu veličine jedva 1/4 mm i okreće se oko Sunca u pravcu suprotnom od pravca kazaljke na satu. Na 2,5 m od Merkura, znači na 5,4 m od Sunca, nalazi se sledeća planeta sistema, a to je Venera. Njena veličina je svega 2/3 mm. Na 2 m od Venere nalazi se naša Zemlja, veličine neznatno veće od Venerine – 0,64 mm...."