AM Home

Detekcija protoplanetarnih diskova

Vega i Epsilon Eridani

< [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] >

slika 2.

Slika gore levo na slici 2. pokazuje kompjutersku simulaciju diska oko zvezde Vege kad bi se u njemu nalazila planeta duplo veće mase od Jupitera, na udaljenosti od oko 7 miliona kilometara. Mikrotalasno zračenje je obojeno lažnim bojama, gde je crvenom bojom označeno najjače, a plavom najslabije zracenje. Model pokazuje da bi trebalo da postoje dve grupe prašine, s obzirom na gravitaciju planete.

Slika dole levo na slici 2. pokazuje pravu sliku Veginog diska koja je snimljena osetljivim instrumentom James Clerk Maxwell telescopa na Havajima. Boje opet predstvljaju različite intenzitete zračenja.

Slika gore desno na slici 2. je model zvezde Epsilon Eridani, a dole desno je njena prava slika takođe napravljena na Havajima.

Disk oko ove zvezde je sastavljen od materijala potrebnog za nastanak planeta, a takođe je sjajan što može biti poreklom od formacije planete. Sama zvezda je gravitaciono izmeštana, za šta moze biti uzrok planeta. Zaključeno je da je putanja planete kružna i da je na udaljenosti istoj kao pojas asteroida u Sunčevom sistemu. Može biti da se tu negde može naći i planeta Zemljinog tipa, čak mozda u tzv. “nastanjivoj” zoni, zoni u kojoj nastaju planete Zemljinog tipa.

Jedan od preduslova da se za planetu može pretpostaviti da je Zemljinog tipa jeste da se nalazi u ovoj zoni, koja predstavlja odgovarajuću udaljenost od zvezde domaćina. Za zvezdu poput Sunca “nastanjiva” zona je udaljenost od oko 1 AJ, tj. ona na kojoj se nalazi Zemlja .

< Prethodna [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] Sledeća  >