AM Home

Galaksija predstavlja porodicu zvezda koje se medjusobnim gravitacionim privlacenjem drze na okupu. Postoji vise tipova galaksija po obliku i velicini. Galksije patuljci sadrze svega oko 100 000 zvezda dok galaksije giganti na okupu drze i po 3000 milijardi zvezda. Spiralne galaksije imaju oblik diska sa centralnim ispupcenjem iz kojeg se izvijaju kraci. Postoje zatim elipticne galaksije i galaksije nepravilnog oblika.
Galaksija (sa velikom slovom G) je galaksija kojoj pripada i nas Suncani sistem. Poznata je i pod nazivom Mleci put, ili Kumova slma. Nasa Galaksija pripada tipu spiralnih galaksija. Sadrzi oko dvesta milijardi zvezda....
Sazvezdja su vizuelni skupovi zvezda (glednao sa Zemlje). U prostoru zvezde jednog sazvezdja najcesce nemaju nikakve medjusobne veze. Sazvezdja su konstruisali posmatraci  u anticko doba povezujuci zvezde u skupove razlicitih oblika, a u tim oblicima videli su fantasticne slike, najcesce mitoloska bica, po kojima su sazvezdja i dobila imena.
Kako su nastala sazvezdja, koliko ih ima, granice....
Zvezde su svetlece lopte gasa koje crpe svoju energiju iz vrelog jezgra putem nuklearnog fuzionog procesa. Do nuklearnih procesa dolazi usled snazne gravitacione energije koja opet zavisi od mase tela. Da bi neko telo postalo zvezda mora da ima najmanje dvadeseti deo mase Sunca.
Zvezde su sacinjene uglavnom od vodonika i zatim od helijuma. U gradji Sunca vodonik ucestvuje sa 94%, helijum 5,9%, a ostalh elemenata u Suncu ima manje od 1%.
Obelezavanje zvezda, vrste magnituda....