KNJIGE
ASTRONOMIJA NA SVIM TALASIMA

Astronomi danas vide više, bolje i dublje u svemir nego ikad ranije. Zahvaljujući svojim čudesnim instrumentima oni posmatraju površinu Sunca, vide kroz daleke tamne oblake prašine i gledaju galaksije na rubu svemira, onako kako su one izgledale u osvit nastanka univerzuma. Astronomska tehnologija je u burnom razvoju i uzbudljiva otkrića tek nam predstoje.

O svemu tome priča nam knjiga „Astronomija na svim talasima“ dr Miroslava Filipovića, profesora Univerziteta Zapadni Sidnej u Australiji. U toj knjizi srećete se sa pravom, „sirovom“ astronomijom. Knjiga je vodič kroz modernu tehnologiju, zemaljsku i svemirsku. Sva tela zrače, ali mi očima vidimo samo delić tog zračenja. To nam je dovoljno za svakodnevni život, ali ipak mi ne vidimo stvari onakve kave one zapravo jesu. Ako bismo o svemiru sudili samo po tome što vidimo očima on bi nam se činio mnogo jednostavniji i mnogo siromašniji nego što u stvari jeste i mi nikad ne bismo saznali njegov sadržaj, njegovu strukturu pa ni njegove zakone. Bili bi smo slepi za bezbroj informacija kojima nas svemir svake sekunde obasipa.

Ova knjiga nas vodi kroz astronomiju na svim talasima, od gama, preko X, UV, vidljivih, infracrvenih sve do dugih radio talasa. Knjiga nam saopštava kakvi su to instrumenti koji vide gama zrake i druge zrake, kako oni rade i koje informacije nam pružaju. Ispričana je i zanimljiva priča o istoriji svake vrste instrumenata, a dat je i pregled njihovog budućeg razvoja, koji je već isplaniran i koji čeka na realizaciju.

U knjizi je dat i uporedni pregled nekih objekata, gledanih svim zracima, pa tako možete videti kako, na primer, Jupiter vidi Svemirski teleskop Habl, Svemirski teleskop Spitzer, ili radio teleskop Parks. Knjiga nam otkriva kako znamo to što o svemiru danas znamo. Kad knjigu pročitate znate kako funkcioniše astronomija. Ostaje vam jedino da pratite nove podatke iz astronomije. Samo, na osnovu znanja iz knjige sada te podatke bolje razumete...

A. Zorkić

(17.11.2007.)

Postavite pitanje autoru knjige Astronomija na svim talasima, dr Miroslavu Filiopoviću.

Pitajte autora