Astronautika

Vaši komentari

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju
LHC – rad na velikom akceleratoru čestica iziskuje maksimalnu pozornost i stručnost fizičara koji su tamo zaposleni

Veliko postrojenje u Cernu, famozni LHC, biti će izvan pogona najmanje slijedeća dva mjeseca, tako glasi službeno, poprilično šturo priopćenje tamošnjih znanstvenika.

Tijekom jučerašnjeg dana prilikom izvođenja eksperimenata došlo je do pregrijavanja sustava za hlađenje te je računalo automatski isključilo sustav. Kvar je uočen na elektromagnetskom kompleksu. Procjenjuje se kako će popravak i zamjena pokvarenih uređaja koštati 3.8 milijuna eura!

Odmah nakon indicije o kvaru alarmirana je vatrogasna brigada no nije bilo potrebe za njenom intervencijom, a voditelj postrojenja, James Gillies danas je izjavio kako nije bilo nikakove opasnosti po okolno stanovništvo.

Prema prvim izvještajima o šteti do pregrijavanja je došlo nakon što se u tunelu nepredviđeno ispustilo preko jedne tone tekućeg helija, što je imalo za posljedicu pregrijavanje elektromagnetskih uređaja i gubitak vakuuma. Do toga je najvjerojatnije došlo zbog gubitka kontakta u elektroenergetskom sustavu a dalje je sve krenulo nizbrdo po lančanoj reakciji.

Sustav LHC namijenjen je istraživanjima o događanjima i prilikama koje su u svemiru vladale u prvih nekoliko trenutaka nakon "velikog praska" iz čega je nastao svemir čiji smo i mi dio.

Veliku medijsku pažnju LHC je izazvao nedavnim eksperimentima na području istraživanja prilika u crnim rupama i tada je podijelio svjetsku javnost, pa i znanstvenike, oko sigurnosti provođenja tog eksperimenta po čitav planet.

Nakon popravka elektromagnetskog sustava, projekti u Cernu nastaviti će se prema planu, sve dok ne dobijemo odgovore što se to događalo u prvih par sekundi nastanka svemira.

(20.09.2008.)

Komentari

28.09.2008.

Cemu, zaista, to sluzi. Da bi smo saznali kako je nastao svemir? Neverujem. Preskupa\"skalamerija\" a tek troskovi rada.
Sumnjam da ce racionalni zapad spiskati tolike novce
da \"provale\" sta se dsilo posle velikog praska. Ako ga je uopste bilo.
Hvala na tekstu

marjan

25.09.2008.

Nadam se da ce ubrzo nastaviti sa radom i doci do konkretnih rezultata. Black hole is near by...:D

bakus

25.09.2008.

O zemlji
smo ucili iz zemljopisa koji nam kpredaje nes razrednik jozo katic i on nam to sjajno opise i pokaze...zemlja je cudna,zanimaju me svakakve stvari o njoj,cudna mi je

DARIJA

24.09.2008.

Po mon skromnom mišljenju ovde je reč o uzimanju para od nekih ljudi iz tog projekta.Razmislite , ako projekat bude uspešan nastaće crne rupe,ako crnih rupa ne bude bilo posle eksperimenta onde taj projekat nije dobar,jer znamo da crne rupe postoje dakle one su proizvod velikog praska.

Smatram da će eksperiment biti uspešan ako istovremeno nastanu i crne rupe kao šro su nastale posle \"Velikog paska\".Ako ih ne bude bilo znači da je projekat bio neuspešan i da se stvarno radilo kako se priča o sticanju bogastva pojedinih iz tog projekta.

zoran

23.09.2008.

a da nije ipak ovo:

Hackers attack Large Hadron Collider

The scientists behind the £4.4bn atom smasher had already received threatening emails and been besieged by telephone calls from worried members of the public concerned by speculation that the machine could trigger a black hole to swallow the earth, or earthquakes and tsunamis, despite endless reassurances to the contrary from the likes of Prof Stephen Hawking.

eee
The message in Greek that the hackers displayed. Click to enlarge

Now it has emerged that, as the first particles were circulating in the machine near Geneva, a Greek group had hacked into the facility and displayed a page with the headline \"GST: Greek Security Team.\"

The people responsible signed off: \"We are 2600 - dont mess with us. (sic)\"

The website - cmsmon.cern.ch - can no longer be accessed by the public as a result of the attack.

SurfHa

22.09.2008.

stvorila se crna rupa pa je jure po akceleratoru >:-}
(bas mi djavo ne da mira)

ndljko

U SUSRET EKSPERIMENTU U CERNU

OD ČEGA JE SVE OVO
Ni nakon 2600 godina traganja još nismo našli potpun odgovor na pitanje od čega je satkan svet. Ovo je priča o atomu i njegovim česticama.

PRAZNI ATOMI I POPUNJENA PRAZNINA
Dopuna za članak „Misterije nauke - OD ČEGA JE SVE OVO“

ATOM - Elementrane čestice (Standardni model)
Od čega je sastavljen atom? Šta je to spin? A štasu leptoni, šta kvarkovi?

CRNA RUPA CERNA
Približilo se vreme velikog eksperimenta. O Bože, šta će s nama biti!?

CERN - TRAGANJE ZA BOZONOM
Najmoćniji akcelerator na svetu uskoro počinje jedan od  najvažnijih eksperimenata koji su ikada napravljeni.

LHC - EKSPERIMENT JE POČEO