Astronautika

galaksije
Kina najavila novu misiju s posadom

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kineski svemirski brod spojen na svemirsku stanicu, umjetnički prikaz

Trojica kineskih astronauta (ili kako ih kinezi nazivaju – taikonauti) poletjeti će u višednevnu svemirsku misiju tijekom novembru 2008. godine u svemirskom brodu "Shenzhou VII", izjavio je jučer Pang Zhihao, znanstvenik sa Kineske akademije za svemirske tehnologije.

Neposredno nakon završetka olimpijskih igara u Pekingu, Kina će po treći puta u povijesti lansirati čovjeka u svemir. Biti će to složena misija, koja će uključivati i svemirsku šetnju jednog od astronauta, uz prijenos događanja uživo. Tijekom 2003. i 2005. godine Kina je u svemir lansirala dvije misije s ljudskom posadom, u prvoj je sudjelovao jedan a u drugoj dvoje astronauta.

Nakon sada najavljene misije, negdje oko 2010. godine slijedi paralelno lansiranje dvaju svemirskih brodova koji će se spojiti u orbiti, astronauti će obaviti svemirske šetnje te prijeći iz jednog broda u drugi. Biti će to ujedno i završetak prve faze ispitivanja Kineske svemirske tehnologije nakon čega slijedi izgradnja male svemirske stanice i pripreme za let oko Mjeseca (negdje do 2020. godine) a nešto kasnije i spuštanje prvih Kineza na Mjesečevo tle.

Snažan Kineski uzlet u svemirskim tehnologijama već sada osjetno požuruje znanstvenike iz Rusije, Europe i SAD-a da aktivnije krenu u realizaciju vlastitih programa "osvajanja" Mjeseca.

(21.11.2007.)