Planeta

NSPoint

nauka
PRECIZNA PROGNOZA KLIME - 2016. GODINE

7.2.2007.

Ruski naučnici računaju da će do 2016. godine razraditi precizni scenarij klimatskih promena na Zemlji. “Mi računamo da će nam blagovremena realizacija međudržavnog (uz učešće Ukrajine) projekta “Astrometrija” omogućiti da dobijemo podatke, neophodne za sastavljanje precizne prognoze kilimatskih promena Zemlje” – izjavio je u intervjuu RIA “Novosti” šef laboratorije za kosmička istraživanja Glavne Pulkovske opservatorije Ruske akademije nauka Habibulo Abdusamatov. On je istakao, da u okviru tog projekta naućnici planiraju da krajem 2008. godine na ruskom segmentu Međunarodne kosmićke stanice instaliraju naučnu aparaturu, pomoću koje će biti moguće izvršiti visoko precizna merenja vremenskih varijacija oblika i prečnika Sunca.

Po rečima Abdusamatova, ranije izvršena u Pulkovskoj opservatoriji istraživanja omogućila su da se izvede zaključak, da je Sunce promenljiva zvezda. Varijacije njegovog prečnika i oblici utiču na intenzitet fluksa solarnog zračenja i odlučujuće utiču na klimu Zemlje. Da bi se sačinila preciznija prognoza predstojećih klimatskih promena, ruski i ukrajinski naučnici moraju u narednih nekoliko godina izvršiti monitoring oblika i prečnika Sunca i tanke strukture svega što se nalazi na njegovoj površini. “Ako krajem 2008. godine kompleks naučne aparature bude dopremljen na ruski segment MKS, mi ćemo od 2009. godine moći početi redovna posmatranja” – kazao je naučnik.

Po recima Abdusamatova, bicće potrebno nekoliko godina da bi se prikupili i izanalizirali podaci dobijeni sa MKS. “Mi se nadamo da ćemo do 2016. godine moći na osnovu dobijenih podataka sastaviti precizni scenarij klimatskih promena, pored ostalog odrediti vreme i stepen predstojećih fundamentalnih zahlađenja na Zemlji” – izjavio je naučnik. Po njegovom mišljenju, sredinom XXI veka zbog suštinskog smanjenja fluksa solarnog zračenja na Zemlji će doći do globalnog smanjenja temperature do stanja dubokog zahlađenja. Abdusamatov je podvukao, da podaci NASA o otopljenju na Marsu i istraživanja leda iz dubokih bušotina na Antarktiku i Grenlandu potvrđuju izvedeni u Pulkovskoj laboratoriji zaključak o tome, da globalno otopljenje na Zemlji diktiraju upravo prirodni uzroci, a ne industrijska delatnost čoveka. Sem toga, po njegovim rečima, istraživanja kineskih naučnika, čiji su rezultati objavljeni u januaru 2007. godine, takođe predskazuju prirodno smanjenje globalne temperature Zemlje u toku narednih 20 godina i potvrđuju rezultate izvršenih istraživanja u Pulkovskoj opservatoriji.

Članak poslao