AM Home

M. Ilic: Crtez komete C/2000
WM1 (LINEAR) [detalj sa veceg
crteza 25 Kb]

D:09.11.2001. petak (P 27) 20s00m-22s00m

Posto sam sa interneta skinuo podatke o kometu LINEAR 2000 WM1, to sam krenuo na GSO. Glavni teleskop je jos na popravku pa su volonteri donijeli dva manja teleskopa: 20 cm dobson reflektor i kompjuterizirani 12,5 cm SCT. Na pocetku sam posmotrio Saturn. Pored Titana jos su se vidjela dva satelita blizu planeta. Takodjer prstenovi A i B kao i smedjkasti ekvatorijalni pojas. Od objekata dubokog neba osmotreni su kuglasta jata M13 i M15; rasuta jata M35, M36, M37, M38, Plejade M45. Takodjer Albireo divna dvojna zvijezda i kasnije planet Jupiter koji je bio jos nisko na istoku sa svoja cetiri galilejeva satelita i prugama na disku.

Komet 2000 WM1 LINEAR smo potrazili kompjuteriziranim teleskopom 12,5 cm. Nakon unesenih podataka o polozaju i kratkog osmatranja komet sam uocio u vidnom polju bocnim gledanjem pri 45x. Nalazio se oko tri stupnja SE zvijezde Delta Perzeja u neposrednjoj blizini zvijezde 9 magnitude. Kada se jednom znao njegov polozaj vidio se i direktno (pri 75x lakse). Iako je nebo u Vankuveru uvijek svijetlo komet je bio relativno sjajan za ovo posmatracko mjesto i instrument, te sam mu procijenio sjaj na 8,5 magnitudu sa promjerom oko 3' i sa izduzenjem u pravcu zapada oko 2'. To je dakle bio zacetak repa. Komet je bio difuzan sa nesto sjajnjijim malim jezgrom. Dakle sjajniji nego po efemeridama.

Kasnije smo "posmatrali" (jedan od kanadjana volontera je to tako tvrdio) polarnu svijetlost iznad nasih glava koja je imala oblik tri veoma duga prsta preko neba koji su se lagano mijenjali u duzini i debljini. Boja im je bila sivo-zelemkasta. Ja licno sam mislio da su to oblaci i da je tesko moguce da polarna svijetlost bude tako visoko u zenitu sa ove geografske sirine. Ipak valjda ovdasnji ljudi to bolje znaju jer je ovih dana Sunce bilo aktivnije. Meni licno bi to bilo prvo posmatranje polarne svijetlosti u zivotu pa mi je zato i bilo tesko vjerovati da je tako sjajna, velika i dugacka.

[Novembar 2001]