Astronautika

OTVORENA PANDORINA KUTIJA

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

18.11.2005.

Robotička letjelica "Cassini" koja istražuje daleku planetu Saturn ne prestaje nas oduševljavati fantastičnim fotografijama i drugim znanstvenim podacima kako o samoj planeti tako i o njegovim mnogobrojnim mjesecima.

pandora_2.jpg (103431 bytes)

Kliknite na fotografiju da se učita veći snimak

NASA je jučer objavila snimke malenog mjeseca Pandore gdje se jasno uočavaju udarni krateri nastali prilikom mnogobrojnih sudara Pandore i manjih asteroida.

Na fotografijama snimljenim sa udaljenosti od 52.000 km, prilikom bliskog prolaska letjelice pored Pandore, vidljivo je kako krateri nemaju oštre rubove već su prekriveni "ledenom prašinom", za što se smatra da je posljedica određena geološka aktivnost same Pandore, što dovodi do vidljivih erozionih procesa na površini.

Pandora je spljošten svijet, dimenzija 114x84x62km, kruži oko Saturna na udaljenosti od 141.700km a za jednu rotaciju oko matične planete potrebno joj je samo 15:12 sati.

Najmanji detalji na ovoj fotografiji veličine su 300x300metara, a sama je fotografija finalni rezultat računalno obrađenih, pojedinačnih, fotografija snimljenih u infracrvenom, ultraljubičastom i zelenom dijelu elektromagnetskog spektra pomoću širokokutne kamere na "Cassini"-ju.

(17.11.2005.)