AM HOME

FANTASTIČAN SATURNOV SVET

Epimetheus

Srđan Penjivrag
srdjanp@ptt.yu

Epimetheus je sin Japeta, brat Prometeusa i Atlasa i Pandorin muž. U astronomiji je poznat i kao jedan od srednje malih satelita Saturna jer mu prečnik iznosi svega 115 kilometara.

Epimetheus
Fantastičan pogled na veliki Titan, mali Epimetheus i prelepe Saturnove prstenove. Kasini na putu ka polarnoj orbiti oko Saturna našao se februara 2005. blizu ravni prstenova. Milion kilometara dele Epimetheus (koji je bliži kameri) i Titan. Dva džinovska kratera naziru se na zapadnoj strani Epimetheusa. Veća slika (25 kb)

Sigurno ušuškan između F i G prstena nalazi se Epimetheus. Međutim, na putovanju oko Saturna društvo mu pravi i nešto veći Janus. Ova dva satelita nalaze se u koorbitalnom položaju, odnosno dele zajedničku orbitu oko matične planete.

Epimetheus je svet išaran kraterima te očito vrlo star. Do kojih sve otkrića će doći Kasini u trenucima bliskog prolaska pored ovog satelita ostaje da vidimo.

Diskusiju o ovoj i drugim temama u vezi astronomije vodite na Forumu AM:  http://astronomija.eclipsedminds.org/