AM Home

Razmišljanja....
•
Prve hipoteze postanka Svemira
• Teorija Večnog stanja
• Otkriće crvenog pomaka i reliktnog zračenja kao preduslovi za stvaranje standardnog modela
• Priča o kosmičkom mikrotalasnom šumu
• Uvod u kratak pregled razvoja rane vasione
• Kratak pregled razvoja rane vasione
• Naše tri mogućnosti
• Literatura

Univerzum

Aleksandra Rackov                                Postanak i razvoj vasione

Prve hipoteze postanka Svemira

Isak Njutn (1642-1727), jedan od velikih umova rane fizike, je među prvima razmatrao početne teorije kojima bi se mogao objasniti nastanak Svemira i njegova evolucija. Primenivši do tada postojeće zakone dinamike i gravitacije na Svemir u celini, on je uspeo da objasni "samo" kretanje planeta.

Nastavivši njegov rad, njegovi sledbenici su tokom dužeg vremena uočili da Njutnovi zakoni dinamike i gravitacije ne predstavljaju dovoljan alat koji bi mogao sagraditi model Svemira u potpunosti, ali ipak to nije bio jedini razlog što Njutn i njegovi sledbenici nisu bili u stanju da razmatraju i razreše ovaj kosmološki problem.

Naime, oni su Svemir shvatili kao statičan sistem u kome nema krupnih promena.

Ovu iluziju o nepromenljivosti Vasione, mogli su lako steći posmatrajući noćno nebo iznad Zemlje, odakle nam u prvi mah sve izgleda nepomično i isto.

Pa zar se i nama ne čini tako: oblaci plove, nebo se okreće oko polarne zvezde, Mesec prolazi kroz svoje mene, planete se kreću, a zvezde mirno stoje u pozadini...iz dana u dan isto.... Zar i mi ne bismo mislili tako da ne znamo mnogo više od ovih lokalnih pojava.

<< Razmišljanja  vrh  Teorija večnog stanja  >>